{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La son, les presses o la desgana són algunes de les excuses per sortir de casa havent begut només un got de llet. Però, si vols que els teus fills tinguin un bon rendiment físic i intel·lectual (i, evidentment, tu també), evita-ho i aposta per un esmorzar complet.  

Raons de pes

Entre el 10 % i el 15 % dels nens espanyols no esmorzen, tot i que aquest àpat hauria d’aportar el 20-25 % de les calories diàries.

Al matí, ja han passat moltes hores des del sopar i el cos necessita obtenir nutrients per dur a terme totes les activitats. Si no els hi proporcionem, utilitzarà les reserves que té i entendrà, per tant, que necessita estalviar, cosa que afavoreix el sobrepès. Per això, els nens que esmorzen tenen menys risc d’obesitat.

Millors notes

Prendre els aliments adequats al matí contribueix a millorar el rendiment escolar, segons diuen els especialistes. No poden faltar, per esmorzar, els hidrats de carboni (cereals), ja que una vegada païts es transformen en glucosa, l’única i fonamental font d’energia de les cèl·lules del cervell.

Menú per a nens “difícils”

És important esmorzar en família sempre que sigui possible; d’aquesta manera, els més petits podran aprendre hàbits alimentaris saludables. Si el teu fill és dels que s’hi resisteixen, prova aquests trucs.

Inapetent? Juga amb la imaginació. Serveix-li la fruita trossejada i barrejada en una broqueta. Segur que li agrada més. Un suc natural, en el seu got preferit, serà més atractiu. Canvia d’hidrats cada dia: llesques de pa tallades amb formes originals, galetes de classes diferents, cereals de sabors diversos...

Endormiscat? Desperta’l una mica abans. Tingues en compte que cal dedicar uns 15 minuts a l’esmorzar. Si al teu fill li costa despertar-se, treu-lo del llit una mica abans, perquè s’espavili abans de seure a taula. Deixa-la preparada la nit abans, amb tot el que necessites que no sigui perible: així guanyaràs temps i podràs seure amb ell. Si malgrat tot això, no aconsegueixes que faci un esmorzar complet, prepara-li un entrepà de formatge perquè se’l prengui durant el descans al pati.

Coses que no poden faltar

Proteïnes, hidrats de carboni i vitamines són els tres nutrients imprescindibles perquè l’esmorzar sigui complet i equilibrat. Saps com obtenir-los?

Lactis. Aporten calci, proteïnes i vitamines. Pots escollir entre llet, yoghourts o formatge. Per als que no toleren bé la llet, hi ha varietats sense lactosa (el sucre de la llet, que sol estar al darrere de les intoleràncies).

Cereals. Són hidrats de carboni d’absorció lenta, que aporten l’energia que els nens necessiten. Les possibilitats són enormes: pa torrat (blanc o integral), cereals, galetes...

Fruita. Aporta vitamines, minerals i hidrats simples que s’assimilen ràpidament. Pera, poma, taronja, plàtan... Si més no, una peça de fruita no pot faltar en l’esmorzar. Si el teu fill hi posa traves, prepara-li un suc.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.