{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

L'alimentació de la canalla durant el primer any els influirà durant la resta de la seva vida, tant pel que fa a la manera de comportar-se a taula que els ensenyem, als hàbits alimentaris que els inculquem, o a la seva percepció de la importància de cada àpat.

Per això, hem de tenir en compte les recomanacions de pediatres, llevadores, nutricionistes i, en general, de tot el personal qualificat que sap què és millor per a cada nadó.

La introducció a nous aliments

Ja hem explicat la importància de l'alimentació dels nadons (http://www.alimentasonrisas.es/ca/miprimerdanone/etapas/la-importancia-de-una-alimentacion-complementaria-equilibrada/) pel que fa al tema de la introducció progressiva dels aliments, ja que hem de donar-los productes de tots i cadascun dels grups alimentaris que es troben en la piràmide nutricional dels adults. Hi ha també altres aspectes que són clau perquè la criatura s'adapti a tots els gustos i cada vegada rebutgi menys un aliment. Si eduquem els infants perquè els sigui fàcil acceptar nous aliments i receptes, quan siguin grans menjaran gairebé de tot i s'atreviran amb coses noves sense problemes.

En primer lloc, és important seguir unes pautes estrictes a l'hora d'introduir nous aliments sòlids en la dieta del nadó. Tenir una postura autoritària no vol dir que l'hàgim de forçar a menjar, sinó que hem de ser clars i donar exemple amb els àpats. Els nens aprenen per imitació durant els primers anys, motiu pel qual, si veu que els grans mengen variat, li vindrà de gust fer com ells. És molt important que com a mínim un àpat el feu en família i que el vostre fill estigui assegut a la vostra altura per veure com mengeu i noti que forma part del protocol familiar.

Adaptar-se a noves textures

Pel que fa al tipus de menjar, pots fer triturats i purés perquè s'hi adapti o pots optar per una tècnica anomenada Baby Led Weaning (ENLLAÇ BABY LED WEANING) segons la qual has d'oferir al nadó trossets de menjar amb les mans (sempre d'acord amb el mapa d'introducció d'aliments), i així ja no passa per l'etapa de menjar triturat amb cullera.

També has de saber que has d'anar espessint la textura dels plats. A mesura que el nadó accepti les cremes més claretes, hem de reduir la quantitat d'aigua, brou o llet; així s'anirà acostumant als sòlids. Hem de deixar per al final els aliments més allergògens com l'ou, el peix blanc, les fruites vermelles, les verdures de fulla verda i la fruita seca. Cal deixar un interval d'uns dies entre els nous aliments que tasti el nadó, per identificar possibles al•lèrgies.

Mi Primer Danone pot ajudar el teu fill a adaptar-se més fàcilment a les noves textures, ja que està fet amb llet de continuació tipus 2 (en conté un 93,7 % en la varietat natural). Si ja coneix el gust de la llet de continuació, aquí en prendrà amb una altra textura, de manera que l'acceptarà millor. Barrejar-lo amb fruites també l'ajudarà a anar acceptant els nous gustos i textures.   

Quina és la quantitat equilibrada per als infants?

Les necessitats energètiques d'un infant varien segons l'edat i les circumstàncies. Dels 6 als 12 mesos el nadó necessita unes 96 quilocalories per quilo de pes i per dia, i entre l'any i els 2 anys, unes 100 kcal per quilo de pes i dia. Els lípids i els carbohidrats tindran un paper fonamental en la seva dieta per obtenir energia, i són presents en la llet, els cereals, la fruita i les hortalisses. També obtindran energia a través de les proteïnes (llet, carn, ou, peix, formatge, cereals…).
Així, doncs, l'alimentació infantil es basarà en 3 racions per setmana de peix blau i blanc (el blanc a partir dels 10 mesos), ous (http://www.alimentasonrisas.es/ca/miprimerdanone/blog-darle-huevo-primera-vez/)o carn (a partir dels 5/6 mesos i segons el tipus de carn), i per postres cal anar alternant fruites de temporada i lactis. Els àpats hauran de ser diferents segons l'hora, l'esmorzar haurà de representar un 25 % de l'aportació calòrica, el dinar un 30 %, el berenar el 15 % i el sopar el 30 %.

Segons la nutricionista Lucía Bultó*, basant-nos en les recomanacions de l'OMS podem tenir una guia com a punt de partida molt clar per preparar el menú diari: el 50 % de les calories haurien de provenir dels hidrats de carboni, entre un 12 % i un 15 % en forma de proteïnes i entre un 25 %-35 % en forma de greix. En cada cas, seran el pediatre i el nutricionista els que afinaran els percentatges.

N'hi ha per a tots els gustos

Des del moment en què el nadó comenci a tastar nous aliments (als 6 mesos), hem d'esforçar-nos perquè la seva dieta sigui tan variada com puguem. Això sí, sense prescindir d'una aportació de llet mínima de mig litre al dia.

És important també intentar que no mengi sempre els mateixos plats. Prepara-li els aliments cuinats de diferents maneres: cuits, fregits, arrebossats, a la planxa, etc. Sempre tenint en compte que han de predominar els plats més saludables i hem de deixar els fregits per als dies especials, pel seu alt contingut calòric. Com més combinacions facis amb altres aliments, menys li costarà acceptar plats nous. Juga amb la presentació del plat, amb la composició dels colors… i el teu fill t'ho agrairà amb un gran somriure!

En l'alimentació infantil hi ha mil i un reptes a superar, perquè cap nadó no neix ensenyat. Per això, has de fer-lo d'exemple per garantir-li una alimentació saludable i equilibrada. També has d'inculcar-li el valor de fer esport i mantenir-se actiu per estar sa, així que no desaprofitis els dies de bon temps per sortir a jugar al parc o fer activitats a l'aire lliure que incloguin una bicicleta, una pilota, etc.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.