{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Una alimentació infantil saludable (http://www.alimentasonrisas.es/ca/miprimerdanone/alimentacion-infantil/) és fonamental per assegurar el desenvolupament físic i psicomotor del teu fill. Si el teu fill té un any (http://www.alimentasonrisas.es/ca/miprimerdanone/alimentacion-12-meses/), ja ha superat l'etapa de diversificació alimentària i menja gairebé de tot. El seu desenvolupament i creixement és constant, però no a la mateixa velocitat amb què ho ha fet fins ara. El teu fill ja menja molt variat, però en menys quantitat, ja que també creix més a poc a poc.

Canvis en l'alimentació als 12 mesos

El nadó, als 12 mesos de vida, ja és capaç de mastegar i té l'habilitat d'agafar la cullera i menjar solet. En aquest moment és quan hem d'esforçar-nos perquè sigui independent a taula i podem donar-li trossets de menjar perquè mengi amb les manetes. Podem combinar els purés i els triturats amb els trossets de menjar tou, perquè s'adapti a poc a poc als sòlids.

Perquè el teu fill adopti hàbits alimentaris i maneres a taula, has d'acostumar-lo a sentir-se un més en els àpats. Pots asseure'l a la falda o en una trona perquè us observi i us imiti. Converteix els àpats en un acte social i el nadó mossegarà més a poc a poc, gaudirà del moment familiar amb calma i us mostrarà les seves preferències pel que fa al menjar.

De la mateixa manera que el teu fill cada vegada aprèn més coses i comença a formar el seu caràcter, la seva relació amb els grups d'aliments també varia. La llet ja no és l'aliment principal i, tot i que la ració ha de ser de mig litre diari, li podem oferir en forma de iogurts i formatges, afegits als purés o bé barrejats amb trossets de menjar. Tindràs molta més llibertat a l'hora de presentar els plats i de cuinar-los de maneres diferents si afegeixes algun lacti en gairebé tots els àpats.

Nous aliments a partir dels 12 mesos

El nadó d'1 any d'edat ja ha tingut el seu primer contacte amb tots els grups d'aliments, però encara falten els aliments més difícils de pair o els que produeixen més intoleràncies. Hem de continuar donant-li cada vegada més aliments, seguint la mateixa pauta, en petites porcions per comprovar que no li fan mal.

Als 15 mesos podrà tastar noves fruites. Les fruites vermelles com maduixes, móres i nabius, trossejades, o afegides a Mi Primer Danone, seran un berenar o unes postres únics; la barreja de gustos li semblarà deliciosa. També podrà tastar el préssec i l'albercoc, que són fruites d'estiu. Recorda que és millor donar-li fruita de temporada, perquè conserva tot el gust i les vitamines, a més de ser més econòmica i haver-n'hi més varietat al supermercat.


Pel que fa a les verdures, entre els 15 i els 16 mesos l'infant pot prendre verdures de fulla verda, com espinacs, bledes i col. També remolatxa, coliflor i bròquil. A partir d'aquesta edat, pot començar a menjar amanides i purés més variats, amb noves verdures barrejades amb d'altres que ja li resulten familiars i una miqueta de carn o peix per afegir la proteïna al puré.

L'embotit serà millor que l'evitem fins als 15 mesos, ja que, per conservar-lo, el tracten molt i, a més, conté sal; una vegada el tasti, però, et donarà molt de joc com a refrigeri juntament amb una mica de pa i també per afegir-lo en amanides i purés.

Si fins als 15 mesos el nadó només havia pogut tastar peix blanc, a partir d'aquest moment ja pots començar a familiaritzar-lo amb el peix blau, que aporta una gran quantitat d'àcids grassos omega-3, molt recomanables per a un correcte funcionament de l'aparell cardiovascular.

Racions d'aliments a partir dels 12 mesos

En l'alimentació infantil hem de procurar combinar aliments variats i en poques quantitats. És important donar a la mainada la ració correcta d'aliments per no atipar-los i perquè facin els seus 5 àpats al dia, a la mateixa hora i de la mateixa manera.

Un nadó de 12 mesos pot esmorzar farinetes de cereals o iogurt infantil (www.alimentasonrisas.es/ca/miprimerdanone/yogur-infantil) amb cereals fins que tingui uns 3 anys. És la millor manera d'obtenir calci i fibra i donar-li energia de bon matí. 40 g de pa seran suficients per acompanyar dinars i sopars.

Els hidrats de carboni s'han d'aportar amb arròs, pasta, patata o llegums. Podem barrejar-los amb verdura als purés diàriament o servir-los a trossets acompanyats de proteïna.

Pel que fa a la fruita, recomanen prendre'n entre 2 i 3 peces diàries, i variar al màxim la manera de servir-les. Per exemple, una en puré i l'altra a trossets per anar canviant, o barrejada amb iogurt infantil per postres o per berenar. La verdura es pot prendre en un sol àpat o bé repartida en dos purés; la quantitat recomanada aproximada és de 150 g diaris.

Per donar gust als àpats el més recomanable és utilitzar espècies o una cullerada d'oli d'oliva, ja que la sal no els convé, tret que sigui en quantitats molt petites.

Per beure, l'aigua és la millor manera d'hidratar l'infant, ja que les begudes amb gas aporten massa sucres i greixos poc recomanables per a nadons tan petits.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre