{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Tot i que l'alimentació del nadó és vital perquè es desenvolupi en tots els sentits, en la infància és necessari seguir també unes pautes d'alimentació per donar-li els nutrients necessaris per continuar creixent i afrontar nous reptes amb energia, com l'escola, les activitats extraescolars, els jocs… Als 3 anys la criatura deixa oficialment de ser un nadó i comença a ser preescolar. Als 3 anys és quan l'infant comença a ser més autònom i s'aventura a fer coses per si mateix, ja que se sent amb prou confiança per desvincular-se una mica de la mare.

Com és l'alimentació d'un nen de 3 anys?

Pel que fa a l'alimentació infantil (www.alimentasonrisas.es/ca/miprimerdanone/alimentacion-infantil) la mainada viu una transició entre els 2 i els 3 anys, que consisteix a començar a menjar trossos i abandonar els purés. Com que hem anat introduint-los tots els aliments a partir dels 6 mesos, ara ja pot prendre pràcticament de tot, fet que ens proporciona més llibertat per preparar tota mena de plats variats, i podrem cuinar els mateixos menús per al més petit que per a la resta de la família.

La seva dieta ha d'incloure tota mena d'aliments, tot i que hem de prescindir dels que són molt ensucrats o que contenen greixos saturats, com dolços o fregits. Podem basar-nos en la piràmide d'aliments per saber quines proporcions d'aliments ha de prendre per tenir una alimentació sana i equilibrada.

L'etapa dels 3 anys és important perquè és quan el nadó comença a aprendre com comportar-se a taula. Fer-lo seure amb la família, ensenyar-li a utilitzar got i coberts, i transmetre-li la importància de menjar ben assegudet i amb calma seran aspectes fonamentals perquè a la llarga mengi bé i adquireixi hàbits i normes correctes a taula. És tan important que li ensenyis el plaer de menjar com la importància de fer exercici físic per mantenir una vida saludable.

Als 3 anyets podem començar a oferir-los fruita seca tallada petita o triturada, que fins al moment havíem evitat perquè és altament al•lergògena. Quan la hi donem, hem de vigilar que la masteguin bé i que en prenguin en poca quantitat.

Els àpats en els nens de 3 anys

La mainada ha d'evitar menjar entre àpats, i els àpats han de ser cinc, plantejats sempre a les mateixes hores: esmorzar, segon esmorzar, dinar, berenar i sopar. És important que no repeteixin aliments el mateix dia i que els menús siguin ben variats perquè s'acostumin a menjar de tot. Si algun aliment li costa, insisteix i ofereix-l'hi sovint, perquè no saps mai quan podria començar a agradar-li.

L'esmorzar ha de cobrir el 25 % de les necessitats nutritives. Amb un lacti, cereals i fruites n'hi haurà prou per començar el dia amb energia. Els cereals és millor que siguin integrals i poc ensucrats, i les galetes, de tipus maria o Digestive. Evitem els aliments massa dolços o que continguin xocolata.
A mig matí podem donar-li una peça de fruita, una torrada o un entrepà per frenar la gana fins que arribi l'hora de dinar.

Per dinar i sopar podem alternar entre les 5 racions de carn recomanades per a la setmana o les 3 racions de peix blau o blanc. La manera més saludable de preparar la carn i el peix és a la planxa o al forn, tot i que de tant en tant podem servir aquestes racions arrebossades i fregides. Per acompanyar la proteïna podem donar-los verdures, de les quals se'n recomanen unes 5 racions al dia.

Per postres o per a l'esmorzar o el berenar és important habituar-los a prendre fruita de temporada; amb unes 5 racions diàries n'hi haurà prou per donar-los les vitamines i els minerals necessaris.

Les begudes en els infants de 3 anys

Per acompanyar els àpats, l'infant ha de beure aigua, com a mínim uns 1.300 ml al dia. L'aigua és fonamental per a les criatures, ja que s'han de mantenir hidratades i han de recuperar el líquid que perden amb la suor, l'orina i els excrements. Aproximadament el 70 % del pes dels nadons és aigua, i la llet materna els aporta tota la hidratació que necessiten, però a partir de la diversificació alimentària és necessari que els donem aigua extra.

Per hidratar-los i alhora aportar-los vitamines, pots donar-los sucs de fruites naturals de fruita espremuda i evitar els sucs envasats, que són massa ensucrats i contenen conservants. També pots fer batuts per al berenar que continguin galetes, fruites i llet.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.