{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Si el teu fill té 5 anys, està en etapa preescolar i pràcticament pot menjar els mateixos aliments que preneu la resta de la família. No obstant això, cal tenir en compte que hem de ser especialment curosos amb l'alimentació infantil (www.alimentasonrisas.es/ca/miprimerdanone/alimentacion-infantil), ja que des que és un nadó fins als 7 anys està en ple creixement.

Claus per a una alimentació saludable als 5 anys

Per transmetre-li els valors lligats a una vida saludable i una alimentació equilibrada, podem seguir els consells del pediatre o guiar-nos per una piràmide nutricional, o seguir algunes recomanacions (www.alimentasonrisas.es/ca/miprimerdanone/alimentacion-infantil-4-años).

També pots fer-te un esquema de les racions d'aliments dels diferents grups que necessita diàriament; com en el cas de carns, llet, cereals, pa, hortalisses, fruites, oli d'oliva i sucre. D'1 a 3 vegades per setmana podem donar-li formatges, ous i peix.

El nen ha de percebre la importància de cada àpat. Per tant, li hem de donar tipus d'aliments i racions més o menys generoses depenent del moment del dia. L'esmorzar ha d'aportar-li el 25 % de les necessitats nutricionals diàries; el dinar, entre el 25 i el 40 %; el berenar, un 10-15 %, i el sopar, entre el 25 i el 40 %.

També hem d'establir uns horaris per als àpats, ja que l'infant ha de seguir certes rutines que s'adaptin a la seva migdiada i a l'hora de dormir a la nit, que puguem compaginar amb l'escola i l'hora del bany, etc. Els intervals entre els àpats han de ser d'entre 3 i 4 hores, que és el temps que triguen a pair el menjar i tenir gana una altra vegada. Per atipar-los entre àpats poden prendre sucs de fruites naturals.

Com podem incentivar la criatura a menjar de tot

Si al teu fill li costa acceptar nous aliments, no et desesperis. En lloc d'obligar-lo a menjar i crear un clima hostil, fes-lo participar quan compris aliments i preparis els menús a casa. És important que creïs un ambient positiu i li permetis de seure amb tota la família perquè observi com i què mengen els adults.

Cada vegada que hagis d'introduir un nou aliment, prova de barrejar-lo amb altres ingredients que sí que li agradin i crea plats divertits i acolorits que li estimulin la vista. Motivaràs la seva gana i gaudirà menjant.

No t'estanquis en els plats que li agraden, barreja aliments perquè el teu fill tasti nous gustos i experimenti amb el paladar.

Tampoc no t'has d'obsessionar amb racions abundants; els nens solen perdre la gana, i en aquests casos només hem de preocupar-nos si veiem que està trist, apàtic o feble. Recuperen la gana tan de pressa com la perden, així que sol ser habitual que les racions variïn. Deixa que mengi fins que estigui tip i no l'obliguis a menjar més.

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.