{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Si el teu fill té 5 anys, està en etapa preescolar i pràcticament pot menjar els mateixos aliments que preneu la resta de la família. No obstant això, cal tenir en compte que hem de ser especialment curosos amb l'alimentació infantil (https://www.danone.es/ca/miprimerdanone/alimentacion-infantil), ja que des que és un nadó fins als 7 anys està en ple creixement.

Claus per a una alimentació saludable als 5 anys

Per transmetre-li els valors lligats a una vida saludable i una alimentació equilibrada, podem seguir els consells del pediatre o guiar-nos per una piràmide nutricional, o seguir algunes recomanacions (https://www.danone.es/ca/miprimerdanone/alimentacion-infantil-4-años).

També pots fer-te un esquema de les racions d'aliments dels diferents grups que necessita diàriament; com en el cas de carns, llet, cereals, pa, hortalisses, fruites, oli d'oliva i sucre. D'1 a 3 vegades per setmana podem donar-li formatges, ous i peix.

El nen ha de percebre la importància de cada àpat. Per tant, li hem de donar tipus d'aliments i racions més o menys generoses depenent del moment del dia. L'esmorzar ha d'aportar-li el 25 % de les necessitats nutricionals diàries; el dinar, entre el 25 i el 40 %; el berenar, un 10-15 %, i el sopar, entre el 25 i el 40 %.

També hem d'establir uns horaris per als àpats, ja que l'infant ha de seguir certes rutines que s'adaptin a la seva migdiada i a l'hora de dormir a la nit, que puguem compaginar amb l'escola i l'hora del bany, etc. Els intervals entre els àpats han de ser d'entre 3 i 4 hores, que és el temps que triguen a pair el menjar i tenir gana una altra vegada. Per atipar-los entre àpats poden prendre sucs de fruites naturals.

Com podem incentivar la criatura a menjar de tot

Si al teu fill li costa acceptar nous aliments, no et desesperis. En lloc d'obligar-lo a menjar i crear un clima hostil, fes-lo participar quan compris aliments i preparis els menús a casa. És important que creïs un ambient positiu i li permetis de seure amb tota la família perquè observi com i què mengen els adults.

Cada vegada que hagis d'introduir un nou aliment, prova de barrejar-lo amb altres ingredients que sí que li agradin i crea plats divertits i acolorits que li estimulin la vista. Motivaràs la seva gana i gaudirà menjant.

No t'estanquis en els plats que li agraden, barreja aliments perquè el teu fill tasti nous gustos i experimenti amb el paladar.

Tampoc no t'has d'obsessionar amb racions abundants; els nens solen perdre la gana, i en aquests casos només hem de preocupar-nos si veiem que està trist, apàtic o feble. Recuperen la gana tan de pressa com la perden, així que sol ser habitual que les racions variïn. Deixa que mengi fins que estigui tip i no l'obliguis a menjar més.

 

Com es prepara?