{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Quan fa l'anyet, el teu fill ja pot menjar pràcticament de tot. La seva alimentació ha de ser sana i equilibrada. Ara ja és més fàcil preparar-li el menjar, ja que pot prendre gairebé el mateix que la resta de la família. La clau per assegurar-nos una alimentació variada i completa és l'organització. Intenta dedicar alguns estones lliures a preparar menús i congela'ls per a tota la setmana.

Et donem alguns exemples de plats que pot prendre en els diferents moments del dia:

- L'esmorzar ha d'aportar-li el 25 % de l'energia necessària per a tot el dia. Per tant, t'has d'assegurar que pren diàriament llet, cereals i fruita per trencar el dejuni. Pots anar variant les textures i els gustos afegint cacau a la llet, donant-li galetes o cereals integrals… També pots preparar un pastís casolà i congelar-lo en porcions. En gaudirà tota la família i, a més, és boníssim per esmorzar i per berenar.

- El dinar ha de ser complet i abundant, ja que és el plat fort del dia. Ha d'estar format per un primer plat (purés i cremes de verdures, sopes amb pasta…) i un segon plat, compost per carn i peix acompanyats de patata, amanida o verduretes. De postres, fruita o un Mi Primer Danone.

- Per berenar podem alternar entre llet, Mi Primer Danone, batuts amb fruita, galetes… L'important és no donar-li sempre el mateix i que mengi de tot.

- El sopar ha de ser complet i alhora lleuger, ja que hem de facilitar-li la digestió tant com puguem, per reduir al màxim els còlics. Els purés de verdures, risottos, cremes i amanides seran perfectes per a sadollar-lo sense atipar-lo massa.

Ara que ja tens una idea del paper que té cada àpat en el dia a dia de l'infant, pots avançar-te i crear el menú setmanal amb l'ajut d'una pissarra o llibreta. Prepara els ingredients per als plats de tota una setmana i fes tota mena de cremes, purés i brous. Congela-ho tot i es mantindrà diversos dies. Et recomanem que la carn, el peix i l'ou els cuinis al moment, ja que així t'asseguraràs que està en perfecte estat.

El puré de fruites fes-lo al moment, tret de si fas compotes. Les fruites fresques i triturades al moment mantenen totes les vitamines, mentre que si les congeles no. A més, pelar, trossejar i triturar només et costarà com a màxim 10 minuts.

Com es prepara?