{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Quan fa l'anyet, el teu fill ja pot menjar pràcticament de tot. La seva alimentació ha de ser sana i equilibrada. Ara ja és més fàcil preparar-li el menjar, ja que pot prendre gairebé el mateix que la resta de la família. La clau per assegurar-nos una alimentació variada i completa és l'organització. Intenta dedicar alguns estones lliures a preparar menús i congela'ls per a tota la setmana.

Et donem alguns exemples de plats que pot prendre en els diferents moments del dia:

- L'esmorzar ha d'aportar-li el 25 % de l'energia necessària per a tot el dia. Per tant, t'has d'assegurar que pren diàriament llet, cereals i fruita per trencar el dejuni. Pots anar variant les textures i els gustos afegint cacau a la llet, donant-li galetes o cereals integrals… També pots preparar un pastís casolà i congelar-lo en porcions. En gaudirà tota la família i, a més, és boníssim per esmorzar i per berenar.

- El dinar ha de ser complet i abundant, ja que és el plat fort del dia. Ha d'estar format per un primer plat (purés i cremes de verdures, sopes amb pasta…) i un segon plat, compost per carn i peix acompanyats de patata, amanida o verduretes. De postres, fruita o un Mi Primer Danone.

- Per berenar podem alternar entre llet, Mi Primer Danone, batuts amb fruita, galetes… L'important és no donar-li sempre el mateix i que mengi de tot.

- El sopar ha de ser complet i alhora lleuger, ja que hem de facilitar-li la digestió tant com puguem, per reduir al màxim els còlics. Els purés de verdures, risottos, cremes i amanides seran perfectes per a sadollar-lo sense atipar-lo massa.

Ara que ja tens una idea del paper que té cada àpat en el dia a dia de l'infant, pots avançar-te i crear el menú setmanal amb l'ajut d'una pissarra o llibreta. Prepara els ingredients per als plats de tota una setmana i fes tota mena de cremes, purés i brous. Congela-ho tot i es mantindrà diversos dies. Et recomanem que la carn, el peix i l'ou els cuinis al moment, ja que així t'asseguraràs que està en perfecte estat.

El puré de fruites fes-lo al moment, tret de si fas compotes. Les fruites fresques i triturades al moment mantenen totes les vitamines, mentre que si les congeles no. A més, pelar, trossejar i triturar només et costarà com a màxim 10 minuts.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.