{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

L’alimentació durant la lactància és important perquè pot afectar sobretot la teva pròpia salut. Per començar, és probable que necessitis menjar una mica més, unes 500 kcal més cada dia. Només cal que et deixis guiar per la teva gana.

També t’has d’assegurar una aportació extra de 300 mg de calci diaris, seguint les recomanacions establertes per a mares lactants. Aquesta aportació extra de calci equival a unes 2 racions de lactis. Fes una dieta equilibrada amb una base de cereals, millor si són integrals, fruita i verdura complementada amb carn i peix, i evita els greixos i els sucres.

Alguns aliments poden modificar el gust o el color de la llet materna, com ara la ceba, el pebrot, els espàrrecs, la carxofa, els naps, l’api, el porro, l’all, la col o els llegums. Evita substàncies com l’alcohol, el tabac i la cafeïna i pràctiques com l’automedicació.

La hidratació també és un altre dels pilars que contribueixen a mantenir la teva salut i la del teu fill durant la lactància. La llet materna està integrada per gairebé un 90 % d’aigua, així que és important que beguis més del que és habitual: es recomana passar de 8 a 11 gots d’aigua diaris.

Pots escollir una aigua que tingui una composició mineral equilibrada, com ara Font Vella.

Com es prepara?