{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

“Menjar de carmanyola”, tant a la feina com a l’escola, és un nou costum que cada vegada té més adeptes. En el cas de les escoles, l’augment del cost del servei de menjador ha fet que moltes famílies s’estiguin plantejant “menjar de carmanyola”, o que ja ho facin. Això pot semblar molt pràctic, però cal organitzar molt bé el que cuinarem cada dia, per assegurar-nos que els nens tenen una alimentació correcta.

El menjar preparat a casa és més econòmic que el servei de menjador de l’escola, de manera que pot ser una bona opció per estalviar-se uns calerons. De totes maneres, i com deia al principi de l’article, és important planificar setmanalment el menú. De fet, a les escoles es fan menús equilibrats que han estat dissenyats per nutricionistes i que asseguren la freqüència correcta dels aliments. En cas que vulguem menjar de carmanyola, és indispensable organitzar quin menú seguirem durant la setmana i, encara millor, planificar també els sopars.

Ara veurem unes quantes recomanacions importants per planificar els menús setmanals per als més petits de la casa.

  • Els àpats principals han d’incloure sempre els grups d’aliments següents: verdura, hidrats de carboni,preferentment integrals (llegums, patata, arròs, pasta o pa) i proteïna (carn, peix o ou). En el cas de la verdura, una vegada al dia ha de ser crua (per exemple, en forma d’amanida) i una altra cuita (en forma de crema, gratinada, al vapor, a la graella, etc.).
  • Cal menjar peix i marisc de 3 a 4 vegades a la setmana; carn, també de 3 a 4 vegades, i 3 o 4 ous a la setmana. Per cert! Us recomano que els ous siguin per al sopar, ja que així ens assegurem que estan ben refrigerats fins al moment de menjar-los.
  • Els llegums, com que tenen molta fibra, s’han de consumir més sovint i n’hem de menjar de 2 a 4 vegades a la setmana.
  • I els fregits? Els nens poden menjar unes 2 o 3 vegades a la setmana aliments fregits o arrebossats i és important que la resta de coccions siguin en forma de guisats, planxes, fornejats, bullits, etc.
  • Les postres han de combinar peces de fruita de temporada i postres làcties, com un Danonino, un iogurt natural, mató, etc.

Altres cosetes que cal tenir en compte: la manipulació correcta en l’elaboració de la carmanyola i també una refrigeració adequada són importants per assegurar que l’aliment estigui en bon estat a l’hora de menjar-lo. Per tant, els nens han de recordar-se de guardar la carmanyola a la nevera de l’escola quan arriben al matí.

I, per acabar, us donaré algunes receptes pràctiques que els nens es poden endur a la carmanyola:

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre