{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Ara que també ens toca tornar als hàbits alimentaris, hem de tornar a organitzar els àpats de tota la família. Com? Ara recordarem les pautes més importants. En primer lloc, no hem d’oblidar la importància de fer 5 àpats repartits al llarg del dia:

  • A mig matí
  • Dinar
  • Berenar
  • Sopar

Si els nens es queden a dinar al menjador escolar, és molt probable que tinguem els menús a casa i segur que ens plantegem:i ara,com puc equilibrar els menús escolars amb els sopars a casa?

El dinar del migdia acostuma a proporcionar l’aportació d’energia i nutrients més important, però és recomanable que es complementi de manera equilibrada amb el sopar.

Encara que el sopar sigui una mica més lleuger, totes dues ingestes han d’estar compostes pels mateixos grups d’aliments: verdures o hortalisses, una aportació d’hidrats de carboni complexos (arròs, pasta, patates, pa o un altre cereal), una aportació de proteïna (llegums, peix, ous o carn) i fruita fresca o iogurt de postres.

Per tant, tenint en compte aquesta organització del plat tant per dinar com per sopar, el que cal fer és variar. Per exemple, si per dinar sabem que han menjat canelons de carn picada i amanida variada amb un iogurt de postres, per sopar podríem preparar un puré de verdures amb patata, peix a la planxa amb rodanxes de tomàquet i una taronja de postres.

Si variem en els grups d’aliments, als nens també se’ls farà més agradable el sopar. Normalment no ens ve de gust sopar una cosa molt semblant al que ja hem menjat per dinar, oi? Doncs el mateix els passa a ells, la varietat és la clau, tot i que sabem que, de vegades, no és tan fàcil compaginar els menús de tota la família.

Ara que ja sabem tot això, només ens queda tenir en compte un últim concepte. La freqüència amb què hauríem de consumir els diferents grups d’aliments:

  • Pa, cereals integrals, arròs, pasta i patates: 4-6 racions diàries.
  • Fruita: 3 racions diàries.
  • Verdures i hortalisses: 2 racions diàries, una per dinar i l’altra per sopar.
  • Oli d’oliva: 3-6 racions (cullerades) diàries.
  • Llet, iogurt i formatge: 2-4 racions diàries.
  • Fruita seca: 3-7 racions setmanals.
  • Llegums: 2-4 racions setmanals.
  • Ous: 3-4 racions setmanals.
  • Carns magra: 3-4 racions setmanals.
  • Peix i marisc: 3-4 racions setmanals.

En canvi, hem de limitar el consum de carn grassa i embotits, dolços, brioixeria, caramels, pastissos i altres tipus de greixos, com ara margarina o mantega.

Perquè el sopar sigui més lleuger i fàcil de digerir, és millor que no incorpori preparacions culinàries gaire calòriques, com fregits o guisats grassos, i és preferible optar per altres tècniques que necessitin menys greix, com per exemple la planxa o el forn.

Veieu que no és tan complicat, oi? Si el sopar complementa el menú escolar, podrem aconseguir, al final de la setmana, l’equilibri nutricional que busquem.

Com a idea final, no oblidem que hem d’evitar donar als nens només allò que els agrada. Els nens, igual que els adults, han de menjar de tot (o pràcticament de tot), perquè com més variada sigui la seva dieta, més equilibrada resultarà. 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.