{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Els dietistes-nutricionistes recomanen que la ingesta diària d’aliments es reparteixi en 4 o 5 àpats: esmorzar, mig matí, dinar, berenar i sopar. Així facilitem un bon repartiment de les calories i un bon control de l’energia per tal que no aparegui l’esgotament físic i mental. I també ens assegurem el control dels nivells sanguinis de glucosa i lípids o greixos.

L’àpat més consistent dels espanyols és el dinar, és a dir, la ingesta d’aliments de migdia. Ha de cobrir entre el 35 % i el 40 % de les necessitats nutricionals diàries del teu fill, tant si menja a casa com a l’escola. El sopar ha de ser més lleuger i s’ha de complementar amb el dinar, és a dir, cal procurar no repetir aliments ni preparacions.

El dinar del teu fill pot estar compost per aliments rics en hidrats de carboni complexos, com arròs, pasta italiana, patates o llegums; amanides o verdures cuites; aliments proteics com carns, peixos o ous; pa d’acompanyament; fruita o postres làcties i aigua per beure.

A continuació, et mostrem algunes combinacions de plats equilibrats:

  1. Amanida de pasta + pit de gall dindi a la planxa + pebrot al forn + pa + fruita del temps + aigua.
  2. Amanida d’arròs + cuixes de pollastre al forn + carxofes al forn + pa + fruita del temps + aigua.
  3. Paella de marisc + amanida d’ou i pernil + pa + Danonino o iogurt + aigua.
  4. Suc de pastanaga i taronja + orada al forn amb patates + amanida d’enciam i tomàquet + pa + fruita del temps + aigua.
  5. Hamburguesa de salmó + amanida de cogombre i tomàquet + pa + Danonino o iogurt + aigua.

Alguns consells que et poden ser útils:

  • Planifica tots els dinars de la setmana per fer que siguin variats.
  • Utilitza ingredients de temporada.
  • Inclou plats divertits i fàcils d’acceptar en el menú.
  • Alterna com a postres fruita del temps amb iogurt, Danonino, gelat o postres dolces.
  • No abusis dels arrebossats, empanats o fregits.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.