{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Els dietistes-nutricionistes recomanen que la ingesta diària d’aliments es reparteixi en 4 o 5 àpats: esmorzar, mig matí, dinar, berenar i sopar. Així facilitem un bon repartiment de les calories i un bon control de l’energia per tal que no aparegui l’esgotament físic i mental. I també ens assegurem el control dels nivells sanguinis de glucosa i lípids o greixos.

L’àpat més consistent dels espanyols és el dinar, és a dir, la ingesta d’aliments de migdia. Ha de cobrir entre el 35 % i el 40 % de les necessitats nutricionals diàries del teu fill, tant si menja a casa com a l’escola. El sopar ha de ser més lleuger i s’ha de complementar amb el dinar, és a dir, cal procurar no repetir aliments ni preparacions.

El dinar del teu fill pot estar compost per aliments rics en hidrats de carboni complexos, com arròs, pasta italiana, patates o llegums; amanides o verdures cuites; aliments proteics com carns, peixos o ous; pa d’acompanyament; fruita o postres làcties i aigua per beure.

A continuació, et mostrem algunes combinacions de plats equilibrats:

  1. Amanida de pasta + pit de gall dindi a la planxa + pebrot al forn + pa + fruita del temps + aigua.
  2. Amanida d’arròs + cuixes de pollastre al forn + carxofes al forn + pa + fruita del temps + aigua.
  3. Paella de marisc + amanida d’ou i pernil + pa + Danonino o iogurt + aigua.
  4. Suc de pastanaga i taronja + orada al forn amb patates + amanida d’enciam i tomàquet + pa + fruita del temps + aigua.
  5. Hamburguesa de salmó + amanida de cogombre i tomàquet + pa + Danonino o iogurt + aigua.

Alguns consells que et poden ser útils:

  • Planifica tots els dinars de la setmana per fer que siguin variats.
  • Utilitza ingredients de temporada.
  • Inclou plats divertits i fàcils d’acceptar en el menú.
  • Alterna com a postres fruita del temps amb iogurt, Danonino, gelat o postres dolces.
  • No abusis dels arrebossats, empanats o fregits.

Com es prepara?