{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Per mantenir un bon equilibri en l’alimentació dels nens, fonamentalment en el consum de proteïnes, hidrats de carboni i greixos, hem de començar inculcant uns bons hàbits saludables als fills. Els experts recomanen fixar-nos en la piràmide d’alimentació i, en concret, en les quantitats, les racions i àpats que es recomanen per als petits. Si els inculquem, a més a més, uns hàbits alimentaris adequats, ajudarem la seva salut futura.

A continuació et proposem alguns dels menús més saludables i les millors recomanacions per als seus àpats.

Elements en una alimentació saludable per a nens

Fer un esmorzar variat i saludable

L’esmorzar és l’àpat més important del dia. Ha d’incloure cereals, lactis i fruita. Per exemple, una bona opció és un got de llet amb cacau, una torrada amb oli d’oliva o melmelada, formatge fresc o gall dindi, i una peça de fruita mitjana. O també pots optar per un iogurt, fruita seca com ara nous, ametlles o cacauets i una mica de pernil salat.

La fruita i la verdura són essencials

Es recomana un consum d’unes 5 racions de fruita i verdura al dia.

Controlar les proteïnes

És aconsellable el consum de carn, peix o ous de dues a tres vegades per setmana i, si se’n menja una ració al dia, s’hauria d’intentar no repetir.

Cereals, imprescindibles en l’alimentació dels nens

N’han de menjar assíduament, perquè contenen hidrats de carboni i fibra, dos nutrients que aporten energia i que es troben al pa, l’arròs o la pasta.

Consells per a una alimentació saludable per a nens

Perquè els nens aprenguin a menjar bé, es recomana inculcar-los des de petits una sèrie de pautes que han de complir a l’hora de menjar. Però no cal convertir aquestes mesures en una imposició, sinó que els ha de ser agradable i divertit, perquè d’altra banda, només aconseguiríem un efecte contrari al que volem, que no és res més que ensenyar els nostres fills a menjar de manera sana i saludable. Les recomanacions més importants perquè els nens mantinguin una alimentació saludable són les següents:

Establir horaris fixos

És molt important, perquè els permetrà tenir una rutina. En definitiva, els acostumarem que el seu cos identifiqui quan arriba l’hora de dinar i, sobretot, que evitin picar entre hores.

No fer servir el menjar com a premi

Han de ser conscients que el menjar és bo per al seu desenvolupament, i no els hem de premiar quan s’acabin tot el plat ni enfadar-nos si no es mengen la ració sencera.

Tasques per complir

És bo convidar-los que siguin partícips de tot el procés que comporten els àpats. Des d’ajudar a preparar-los fins a parar la taula o retirar el seu plat.

S’ha de menjar a taula

Els nens han de tenir clar que l’hora de dinar, sopar o berenar és un dels moments més importants del dia, i que per això sempre han de seure a taula per menjar. També és bo que segons l’edat que tinguin els adaptis el plat, el got i els coberts. N’hi ha de silicona o de plàstic amb què els serà més còmode començar a menjar solets.

Aprenentatge

És molt important que l’educació dels pares es complementi amb activitats lúdiques, com poden ser vídeos o jocs educatius que els ensenyin a menjar bé.

Ensenyar-los bones maneres

És el moment d’ensenyar-los a comportar-se a taula. Rentar-se les mans, menjar a poc a poc, no jugar amb el menjar, estar asseguts fins que s’acabin el plat…

Posa color als àpats!

Preparar-los amb una presentació que els sigui atractiva pot ajudar moltíssim a fer que els nens acabin escurant el plat. El color sempre és una bona opció perquè el menú els entri pels ulls.

Fomentar la conversa a taula

És molt important conversar amb ells a taula. Pot ser una de les activitats més importants del dia en una família, perquè és el moment de compartir experiències, explicar-nos què ens ha passat a la feina, què han après els nens a l’escola…

A mercat!

Com hem dit anteriorment, és molt important que els nens participin en tot el procés que comporten els àpats i, per descomptat, això inclou la compra al mercat. És el moment d’ensenyar-los com són els productes sense cuinar, que siguin ells mateixos els qui triïn la fruita que menjaran o que decideixin quin dinar o sopar prefereixen per a aquell dia.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.