{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Molts de vosaltres ja deveu haver tornat a la feina i necessitareu energia per afrontar aquests primers dies d’adaptació a la rutina. Per això avui parlarem d’un aliment molt nutritiu i fàcil d’introduir en l’alimentació diària: la fruita seca.

Les fruites seques, com les ametlles, les nous, les avellanes o els pistatxos, entre d’altres, són productes molt saludables que ens aporten una bona dosi de proteïnes (uns 20 g per cada 100 g d’aliment) i de minerals(magnesi, potassi, zinc, ferro, fòsfor o calci). A més, ens aporten vitamina E, vitamines del grup B i greixos saludables com l’àcid oleic, que també trobem en l’oli d’oliva, i greixos poliinsaturats com l’omega-6 i l’omega-3. Són, per tant, un aliment recomanat dins d’una alimentació equilibrada i variada.

De fet, podeu prendre una ració de fruita seca entre tres i set vegades a la setmana. Així que, ja ho sabeu, mengeu fruita seca, fins i tot diàriament!

Voleu saber com podeu incloure-la en el dia a dia d’una manera fàcil i original? Doncs continueu llegint que ja arriba, tot i que abans m’agradaria fer-vos un petit aclariment sobre les temudes calories de la fruita seca. És veritat que les fruites seques són aliments molt calòrics (a causa de l’alt contingut gras), però cal dir que una ració de fruita seca crua o torrada (uns 25 g) ens aporta unes 120 kcal, gairebé el mateix que ens aporta una poma gran (de 200 g). Per tant, ja veieu que si prenem la quantitat de fruita seca recomanada (25 g) i triem versions més lleugeres, com la fruita seca crua o torrada en lloc de fregida o caramel·litzada, no hem de preocupar-nos pel nostre pes.

Ara sí, aquí teniu maneres fàcils i originals de prendre fruita seca:

  • En amanides: heu provat a afegir un grapat de fruita seca per sobre de les amanides? De segur que sí, però, què us sembla afegir fruita seca picada a la vinagreta? Aquí us deixo una recepta que m’agrada moltíssim:Amanida variada amb bacó, panses i Vitalinea Pro.
  • Amb verdures: queda deliciosa amb verdures saltades. Salteu unes verdures i afegiu-hi la fruita seca que preferiu. A mi m’agrada posar-hi pistatxos, hi donen un toc diferent i original. Aquesta recepta de tortitas de carbassó amb pesto d’avellanes està boníssima, us ve de gust tastar-la?
  • En purés: com a ornament final quan serviu el puré o la crema, sigui del que sigui (verdures, marisc…), sempre hi queda bé una culleradeta de fruita seca picada…. ja m’ho explicareu si ho proveu! Us recomano aquesta recepta: crema de bolets i avellanes amb vieires.
  • Al pa: feu el vostre propi pa a casa? Us agradaria provar-ho? Us recomano aquesta recepta de pa integral d’espelta i sègol amb fruita seca i llavors.
  • Amb carns: estic segura que coneixeu moltes receptes de carn que incorporen fruita seca. A mi, per exemple, m’encanta el pollastre amb prunes i pinyons que fa la meva mare… boníssim! Però hi ha moltes més receptes, aquí us en deixo una de pollastre amb fruita seca i iogurt.

Fins aquí hem arribat avui. Espero que us agradin les receptes i les idees per incloure la fruita seca en la vostra dieta diària. I recordeu, el millor és prendre-la crua o torrada, i no oblideu que una ració de fruita seca equival a uns 25 g. Això són unes 18-20 ametlles/avellanes o unes 4-5 nous. No està malament, oi?

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.