{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Al llarg dels dies de convivència amb l’infant, podràs descobrir que hi ha certes hores durant el dia en què acostuma a voler alguna cosa. A partir d’aquí, et pots apuntar l’hora i tindràs una pauta que podràs repetir els pròxims dies, i així sabràs quan li has de donar de mamar, quan l’has de posar a dormir o quan li has de fer manyagueries.

Les rutines són bones, no només perquè et tranquil·litzen i et permeten organitzar-te, sinó també perquè són una ajuda per al nadó, perquè sàpiga què passarà després. Les rutines són fonamentals per establir les condicions òptimes per al seu cos i la seva ment, perquè aprengui del món que l'envolta. La majoria de pediatres opina que a partir dels 2 mesos ja és convenient seguir algun tipus de rutina. No obstant això, fins i tot abans dels 2 mesos notaràs que la criatura segueix un horari predictible, l’única cosa que has de fer és adaptar-lo.

És molt important que entenguis els seus ritmes naturals i que descobreixis els patrons d’horari que estableix el nadó per si mateix, al principi. Només et cal el consell del pediatra, el teu sentit comú i el teu instint maternal per aconseguir-ho.

Tens algunes pautes per guiar-te, però no són estrictes, perquè cada nadó té els seus hàbits i el seu ritme. Els nounats acostumen a menjar cada 3 hores, de dia i de nit. Al principi, se’ls ha de donar de mamar a demanda, quan ells ho demanen. Cap als 3 mesos, els nadons ja poden esperar més a la nit per prendre la llet i podràs descansar millor. Faran unes 6 o 7 preses diàries i, si dormen dilatadament, no t’has de preocupar per res, si no és que és prematur i està per sota del pes adequat.

Pel que fa a la rutina del son, una part important és diferenciar la nit del dia. D’aquesta manera, de dia el nen es prepara per a un son més curt i de nit per a un son més llarg i silenciós. Baixar les cortines, reduir el soroll i fins i tot banyar-lo abans són consells útils. També pots situar el bressol al costat del teu llit i així a la nit gairebé no us haureu de despertar. Si pren biberó, pots tenir-lo preparat a la nevera, escalfar-lo al microones en un moment i, una vegada s’hagi alimentat, s’adormirà de seguida una altra vegada.

A partir dels 6 mesos, el nadó substituirà part de la migdiada per hores de son nocturn, així que la rutina cada vegada s’adaptarà millor perquè tu puguis dormir més. Tot i que al principi es trobin una mica incòmodes amb la rutina, els infants són molt adaptables.

El pediatre et podrà oferir exemples de rutines perquè puguis lluitar amb les seves hores punta i, a més, perquè et permetin organitzar les coses.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.