{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Avui dia podem aconseguir tota mena d'aliments durant l'any, però això no vol dir que sempre tinguin el mateix contingut de nutrients i siguin tots els mesos igual de gustosos. Per donar-li el millor al teu menut, t'expliquem quins són els millors mesos per preparar els plats més nutritius.


Al nostre país, per sort, hi ha una gran varietat de cultius de molts tipus de fruites i verdures, aliments fonamentals per al creixement i la bona salut de la nostra canalla. Els especialistes recomanen consumir cinc racions de fruita i verdura al dia, i això és aplicable a totes les edats per tal d'estar sans i ben nodrits. Els beneficis que aporten les fruites i verdures de temporada són evidents: en conserven tot el sabor i les vitamines i, a més, la seva relació qualitat-preu és molt bona.


Per estar segura que ja pot menjar la verdura o fruita que estiguis pensant cuinar, informa-te'n amb el teu pediatre i segueix la taula de nous aliments que cal introduir per als nadons.


El primer aliment que recomanen els pediatres després que els nadons tolerin els cereals sense gluten i fruites com ara la poma, la taronja, la pera i el plàtan són les verdures. Les primeres que s'introdueixen són les que contenen menys fibra i, per tant, són de més fàcil digestió, cosa que permet d'adaptar-se al seu sistema digestiu, que encara no està del tot desenvolupat, com és el cas de la pastanaga, el carbassó, la carbassa i la mongeta tendra. Pots anar variant la textura, fent purés o sopa fins i tot amb una mica de pasta petita, crema d'arròs o sèmola (dosis que s'aniran augmentant cada dia). Coure al vapor les verdures permet mantenir intactes les sals minerals i les vitamines, però si es bullen, aquestes es perden en l'aigua d'ebullició.  


En general, l'estació que més varietat de fruites o verdures de temporada ens ofereix és l'estiu. Fruites com la síndria, el meló o el préssec, i verdures com la pastanaga, el cogombre i la carbassa seran molt recomanables per al menú del teu menut, en forma de puré o farinetes El teu menut, a partir dels 9 mesos ja estarà preparat per començar a afegir bastants nous aliments a la seva dieta. És el moment de tastar aliments nous!


Quant a les carns, el teu fill, durant el seu primer any de vida, tastarà el pollastre, la vedella i el xai. Els dos primers es consumeixen frescos perquè es produeixen tot l'any; en canvi, el xai el trobarem sempre fresc excepte els mesos d'estiu.


El peix recomanable a partir dels 10 mesos del menut és el peix blanc, com el lluç, el gall, el llenguado i el rap. El lluç estarà present a les peixateries durant tot l'any, però el gall només serà fresc de febrer a abril, el llenguado de gener a abril i el rap de març a abril.


Ja que tots els aliments tenen el seu període de més auge i possiblement no els recordis tots, pots aconseguir un calendari d'aliments de temporada per saber exactament en quins mesos és més nutritiu cada aliment. A més, això no només serà positiu per al teu menut, sinó que tu i la teva família podreu gaudir dels aliments en la seva màxima plenitud i a un preu molt raonable.



http://www.serpadres.es/alimentacion/info-alimentos/Verduras-de-temporada-que-hay-en-el-mercado.html


http://www.bebesymas.com/alimentacion-para-bebes-y-ninos/frutas-y-verduras-de-temporada-todos-los-dias


El meu fill i jo: Un arc iris de salut. Juny 2012


El meu fill i jo: Els seus primers purés. Juny 2012

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.