{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

La hidratació del nostre fill o filla ve determinada per l'edat de la criatura.

Tant l'OMS (Organització Mundial de la Salut) com l'UNICEF (Fons Internacional de les Nacions Unides d’Auxili a la Infància) recomanen la lactància materna exclusiva fins als 6 mesos d'edat. És a dir, que des del començament de la vida, i fins que el nounat tingui mig anyet, la millor opció és que la seva alimentació sigui, exclusivament, a base de la llet de la mare.

Tant si optem per la llet materna com si ens decantem per la llet artificial, mitjançant una fórmula d'inici, durant aquesta etapa no cal complementar la lactància amb altres aliments o fluids. De fet, el nadó no necessita altres aliments durant aquest període, ni tan sols aigua. Hem de pensar que la llet materna està composta per un 88% d'aigua, i que, per tant, aquesta quantitat ja cobreix adequadament la set de l'infant sense que calgui que li donem aigua.

Encara que el nadó no necessiti aigua durant la lactància, sí que és important que la mare que dóna el pit begui més. L'aigua està estretament lligada a la producció de la llet materna. Per això, en aquest període es recomana beure una miqueta més del que és habitual. Concretament, 700 ml; és a dir, uns 3 o 4 gots més d'aigua al dia dels 8 que s'aconsellen normalment.

Si us interessa el tema perquè el vostre nadó encara té pocs mesos, aquí trobareu més informació sobre la lactància.

A partir dels 6 mesos d'edat, i fins a l'any de vida, les necessitats hídriques del nadó augmenten. En aquest període, la llet, tant si és materna com artificial, ha de continuar sent la base de la seva alimentació, però ja hem de començar a incorporar a la seva dieta, a poc a poc, alguns grups d'aliments. Per exemple, podem introduir-hi fruita i verdura que, quan les afegim als purés, també contribuiran a aportar més aigua al nadó.

Hem de tenir present que tres quartes parts del pes corporal del nadó són aigua, per això les seves necessitats diàries d'aigua són proporcionalment superiors a les d'un adult. Així doncs, en aquesta època ja hem de d'oferir-li aigua, a glopets, però durant tot el dia.

Quan faci 2-3 anys, les necessitats d'aigua tornaran a augmentar, i també quan tingui entre 4-8 anys. Per això és important que, igual que fem amb la seva alimentació, el consum d'aigua de l'infant creixi d'acord amb l'edat, perquè les seves necessitats hídriques també augmenten.

De la mateixa manera, hi ha situacions en què necessita beure més:  si la temperatura ambient és elevada, si té febre, si està passant per un episodi gastrointestinal o si té més activitat física. En tots aquests casos la pèrdua de líquids serà superior a l'habitual i, en conseqüència, necessitarà més aigua, tingui l'edat que tingui. Això també ens passa als adults, oi? Doncs igual amb les criatures!

Tot i que la hidratació de tota la família és molt important, els últims estudis ens indiquen que el 80% de la població espanyola no beu prou, sobretot si ens concentrem en els fills. La quantitat d'ingesta d'aigua diària depèn del sexe, l'activitat física, l'edat i l'estat de la persona (embaràs i lactància, entre d'altres); però frega els 8 gots d'aigua diaris, és a dir, un consum aproximat de 2 l d'aigua al dia.

A més, és important ensenyar als nens que no han d'esperar a tenir set per beure aigua.

Així podrem assegurar-nos que tota la família està ben hidratada.

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre