{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Un dels factors que més hem de cuidar durant l’embaràs és, sens dubte, l’alimentació, ja que necessitem que la nostra dieta durant l’embaràs sigui equilibrada i saludable. Tingues en compte que el nadó que portes a dins també s’alimenta dels nutrients que tu ingereixes.

Aliments recomanats en la dieta durant l’embaràs

Per això, per la particular importància de l’estat en què et trobes, hem de ser conscients i responsables a l’hora de triar els aliments més adequats. T’expliquem quins són els més recomanats, quins hauries d’evitar i per què.

Carn

La carn conté proteïnes. Durant l’embaràs la pots incloure a la teva dieta, però intenta triar carns magres amb poc greix. El pollastre, el gall dindi, el conill, el llom i el filet de porc o de vedella són carns recomanables. Procura que estiguin ben cuites abans de menjar-ne.

Peix

Convé que sempre estigui ben cuit. El peix aporta àcids grassos saludables, com l’omega-3, que pot ser molt útil. Durant l’embaràs podem menjar peix, tot i que és recomanable decantar-nos pels més petits, com ara les sardines, els seitons, el lluç, el caçó o el roger, per exemple, ja que acumulen menys quantitat de mercuri.

Ous

Els ous, igual que la carn, també són un aliment amb proteïnes. Si estàs embarassada, pots prendre de dos a quatre ous a la setmana. A més, també contenen vitamina B12.

Lactis

La llet, el formatge fresc, els iogurts, els batuts… els productes lactis contenen calci, un nutrient essencial que ens ajuda a mantenir els ossos en condicions normals.

Fruita i verdura

Són, sense cap mena de dubte, dos dels aliments més importants que hem de tenir en compte en la dieta durant l’embaràs. Tots dos contenen fibra, vitamines i àcid fòlic.

Llegums

Es poden prendre sense problema durant l’embaràs, ja que els seus nutrients, entre els quals destaca el ferro, són favorables per a la salut. També hi podem incloure fruita seca.

Pasta, arròs i pa

Aquests tres aliments ens aporten carbohidrats, que es transformen en energia quan el cos els absorbeix. Perquè, a més a més, t’aportin fibra, et recomanem que et decantis per la versió integral.

Aliments no recomanats en la dieta durant l’embaràs

Vegetals i amanides sense rentar

És important que rentis bé amb aigua les verdures, especialment els productes que hagis de consumir sense cuinar-los prèviament, com ara l’enciam, els canonges, els espinacs frescos… També és recomanable que durant l’embaràs pelis la fruita. Així evitaràs el risc de la toxoplasmosi, un paràsit que es troba en aquesta classe d’aliments.

Embotits o carn crua

Pel mateix motiu, convé coure bé tota la carn que consumeixis. Per tant, durant aquests nou mesos és millor no prendre productes com ara carpaccio, tàrtars o pernil salat.

Formatge i productes lactis no pasteuritzats

La majoria ho acostumen a estar, però és millor que te n’asseguris abans de comprar-los. El formatge blau, el cabrales, el camembert o el rocafort, per exemple, és millor no tastar-los durant l’embaràs. Així evitarem la possible presència d’un bacteri conegut com a Listeria.

Sushi

Sobretot perquè està fet amb peix cru, cosa que hem d’evitar en la dieta durant l’embaràs. El peix cru podria contenir paràsits causants de certes intoxicacions, com ara l’Anisakis. També és important evitar el consum de marisc.

Cafeïna o teïna

El millor és reduir la ingesta de cafè, te o begudes energètiques durant aquest període, ja que les dosis altes de cafeïna poden alterar el nostre estat de nerviosisme.

Recorda que, en cas de qualsevol dubte, referent o no a la dieta, has de demanar ajuda a un professional qualificat. Consulta el teu metge sempre que ho consideris necessari

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre