{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El més important és que estiguis tranquil·la i relaxada, perquè la llet materna és el millor aliment per al nadó. Per això, l’Organització Mundial de la Salut recomana lactància materna exclusiva els 6 primers mesos de vida.

A continuació tens uns consells per cuidar la teva alimentació i, d’aquesta manera, la del nadó, ara que les teves necessitats nutricionals han augmentat:

- Reparteix els àpats diaris en un mínim de 5 per tenir prou energia tot el dia i poder aportar al nadó tots els nutrients que necessita cada vegada que menja. Acostuma’t a menjar alguna cosa abans d’anar a dormir.

- Assegura’t que beus de 2 a 3 litres diaris de líquid (aigua, llet, sucs de fruita naturals, etc.), ja que és necessari per a la producció de llet.

- En aquesta etapa les teves necessitats de calci i de vitamina D continuen sent més grans, igual que durant l’embaràs, per poder cobrir les teves necessitats i les del nadó. Has de prendre fins a 1.200 mg de calci i 10 µg de vitamina D. Ara com ara, fins a un 64 % de les dones no arriben a cobrir aquestes necessitats. Són especialment importants en aquesta etapa perquè són components de la llet materna i, a més, t’ajuden a mantenir els ossos forts.

- Consumeix carn baixa en greix, peix i ous com a aportació de proteïnes d’origen animal, i llegums i fruita seca com a proteïnes d’origen vegetal.

- Pren fruita i verdura de temporada cada dia perquè aporten vitamines i minerals essencials per a tu i el nadó.

- Fes servir oli d’oliva verge extra per cuinar i amanir, pel seu contingut en greixos saludables i la seva riquesa en vitamina E, potent antioxidant.

- Consumeix hidrats de carboni complexos i preferiblement integrals, com ara pa, pasta, arròs, llegums, patates i cereals.

- Ves alerta amb el consum d’aliments o de begudes que poden modificar el gust de la llet materna i fer que el nadó la rebutgi (carxofes, espàrrecs, alls, etc.).

- Estan totalment desaconsellats el tabac i les begudes estimulants i alcohòliques.

Et deixem un Pla setmanal ric en calci i vitamina Dper ajudar-te a cobrir les recomanacions d’aquests nutrients durant la lactància.

Si tens qualsevol dubte, consulta’l sempre amb el teu metge especialista, que t’aconsellarà què és el que més et convé en cada moment.

Recorda que la llet materna promou el desenvolupament sensorial i cognitiu del nadó. Per això, si et cuides, el cuides a ell! Feliç lactància!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.