{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Sabies que s’aconsella consumir fruita diàriament? Els nutricionistes recomanen ingerir 3 racions de fruita al dia en totes les edats, però especialment per als més petits, que estan en una etapa de desenvolupament i creixement. Una ració normal consisteix en 120-200 g de porció comestible de fruita fresca (sense pell, ni llavors, ni pinyol) o 200 ml (un got) de suc natural (no l’envasat).

La fruita és un autèntic regal de la naturalesa i té un paper vital en l’equilibri de la nostra dieta per les seves excel·lents qualitats nutricionals. Vols saber per què?

A continuació, veurem el motiu pel qual consumir fruita és tan important en el nostre dia a dia:

  • És refrescant i, a causa del seu contingut elevat en aigua, ens ajuda a hidratar-nos tot l’any, sobretot a l’estiu.
  • Conté sucres simples responsables del seu deliciós gust dolç (fruites madures) i de la seva funció energètica.
  • Les fruites pràcticament no contenen greixos, exceptuant-ne algunes com el coco o l’alvocat.
  • Tenen un alt contingut en fibra dietètica, important per a una correcta salut digestiva.
  • Juntament amb algunes hortalisses, representen la font alimentària més gran de vitamina C, un potent antioxidant important per al bon funcionament del sistema nerviós, del sistema immunitari i per a l’absorció del ferro.
  • A més de la vitamina C, contenen altres antioxidants. Entre els més interessants cal destacar els betacarotens, els pigments responsables del color ataronjat-vermellós de moltes fruites com el préssec, la síndria, les cireres, etc.

Algunes són riques en potassi, un mineral important per als músculs. Per gaudir al màxim del seu sabor i els seus nutrients, és preferible consumir la fruita de temporada o de l’estació. A més, és el moment en què és més barata, cosa que contribueix a millorar l’economia familiar.

A l’estiu, les fruites característiques són: cireres, albercocs, prunes, maduixes, maduixots, gerds, kiwis, pomes, préssecs, melons, nectarines, nespres, peres grogues, pinyes, plàtans, síndries i raïm.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.