{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Sabies que s’aconsella consumir fruita diàriament? Els nutricionistes recomanen ingerir 3 racions de fruita al dia en totes les edats, però especialment per als més petits, que estan en una etapa de desenvolupament i creixement. Una ració normal consisteix en 120-200 g de porció comestible de fruita fresca (sense pell, ni llavors, ni pinyol) o 200 ml (un got) de suc natural (no l’envasat).

La fruita és un autèntic regal de la naturalesa i té un paper vital en l’equilibri de la nostra dieta per les seves excel·lents qualitats nutricionals. Vols saber per què?

A continuació, veurem el motiu pel qual consumir fruita és tan important en el nostre dia a dia:

  • És refrescant i, a causa del seu contingut elevat en aigua, ens ajuda a hidratar-nos tot l’any, sobretot a l’estiu.
  • Conté sucres simples responsables del seu deliciós gust dolç (fruites madures) i de la seva funció energètica.
  • Les fruites pràcticament no contenen greixos, exceptuant-ne algunes com el coco o l’alvocat.
  • Tenen un alt contingut en fibra dietètica, important per a una correcta salut digestiva.
  • Juntament amb algunes hortalisses, representen la font alimentària més gran de vitamina C, un potent antioxidant important per al bon funcionament del sistema nerviós, del sistema immunitari i per a l’absorció del ferro.
  • A més de la vitamina C, contenen altres antioxidants. Entre els més interessants cal destacar els betacarotens, els pigments responsables del color ataronjat-vermellós de moltes fruites com el préssec, la síndria, les cireres, etc.

Algunes són riques en potassi, un mineral important per als músculs. Per gaudir al màxim del seu sabor i els seus nutrients, és preferible consumir la fruita de temporada o de l’estació. A més, és el moment en què és més barata, cosa que contribueix a millorar l’economia familiar.

A l’estiu, les fruites característiques són: cireres, albercocs, prunes, maduixes, maduixots, gerds, kiwis, pomes, préssecs, melons, nectarines, nespres, peres grogues, pinyes, plàtans, síndries i raïm.

Com es prepara?