{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

No totes les substàncies naturals que necessiten per créixer forts i sans les pot produir l'organisme, com per exemple algunes vitamines. Per això, a totes les mares interessades a donar una alimentació sana i completa als seus fills, us explicarem quins aliments són imprescindibles en la dieta dels més petits per cobrir les seves necessitats d'aquest grup de nutrients. Cal tenir en compte que, amb una dieta sana i prenent una mica el sol cada dia, podem garantir una aportació de vitamines suficient per al nadó. De fet, els aliments elaborats específicament per a nadons ja contenen tots els nutrients que necessiten, entre els quals hi ha les vitamines més importants perquè creixin correctament i es desenvolupin bé. Per això és important saber identificar-los i introduir-los en l'alimentació diària del nadó, per garantir una dieta sana i saludable.

Les criatures que encara s'alimenten amb llet materna ja reben l'aportació de vitamines que necessiten a través del pit. No obstant això, segons els experts, als nadons que prenen lactància materna però que a l'hivern no tenen gens de sol natural, és possible que el pediatre els recomani una dosi extra de vitamina D el primer any de vida (recordeu que aquesta vitamina s'adquireix simplement amb l'exposició als raigs del sol per síntesi cutània).

L'important és que el nadó es nodreixi amb els aliments que li aportin aquestes vitamines que el seu propi organisme no és capaç de produir. Les vitamines que adquireix el nadó a través de la dieta i les passejades o les hores al parc són les vitamines A, D, K, C, B1, B2 (o riboflavina) i vitamina B3 (o niacina).

La vitamina A la trobem en aliments com la llet i els seus derivats, els tomàquets, els espinacs, les pastanagues, el bròquil, l'enciam, l'oli de soja, el meló, el julivert, etc. Altres vitamines, com la K, les trobareu en els cereals integrals, els vegetals verds, els olis d'origen vegetal, etc. Pel que fa a la vitamina C, la trobem en fruites cítriques, kiwi, maduixes meló, verdures com la coliflor, el pebrot, els espinacs, el bròquil, etc. Altres vitamines com la B1 o la B2 les aporten els llegums, les carns, els lactis, els cereals, el rovell de l'ou, etc.

La vitamina D és important perquè fa que l'organisme absorbeixi el calci. Es troba als lactis (en més quantitat en els que estan enriquits amb aquesta vitamina), salmó, sardines, rovell de l'ou, la llum del sol, etc.

Recordeu que Mi Primer Danone és un complement ideal per a l'alimentació del nadó: li aporta greixos essencials i moltes vitamines minerals adequades per al creixement i el desenvolupament correctes del vostre fill. Com per exemple calci i vitamina D, que són imprescindibles per a la formació i el manteniment d'ossos i dents.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.