{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La ingesta de fibra durant la infantesa és important i els pares són els que poden ajudar que els seus fills n'ingereixin la quantitat necessària oferint-los una dieta variada en què no hi falti ni fruita ni verdura. A molts nens els costa menjar verdura, és veritat, però els pares han d'ajudar-los a adquirir bons hàbits a l'hora de menjar. D'aquesta manera s'asseguren que els seus fills assimilin la fibra necessària dels aliments que ingereixen.


Els més petits de la casa, és a dir, els nadons de menys d'un any, ja tenen prou fibra amb els cereals, les verdures o les farinetes que prenen. Els nens una mica més grans, en canvi, han d'acostumar-se a menjar llegums, cereals, verdures i fruites, que és on es troba la fibra, i si és possible, han de mastegar-los.


És important recordar que la fibra té un paper bàsic en la dieta de la mainada, sobretot perquè tinguin un trànsit intestinal normal. És normal que al teu fill li costi prendre fruita, verdura o cereals. En aquest cas pots intentar fer que et copiï veient com tota la família menja fruita i verdura o buscar maneres divertides de presentar-la. Les criatures sovint aprenen per imitació, per tant, si la verdura i la fruita formen part de la dieta habitual de la família, els pares estaran ajudant a fer que el nen s'acostumi a veure-la i a menjar-ne.


Alguns exemples d'aliments que contenen fibra són les llenties, les mongetes, els cigrons, els cereals integrals com l'arròs o el blat (present en el pa), algunes verdures com les carxofes, els pebrots, els porros, la pastanaga o la carbassa (pròpia de la temporada en què entrem ara), també algunes fruites com peres, kiwis, prunes, albercocs, etc. Tots són aliments rics en fibra.


Recorda que, si li fas un suc al teu fill, és millor no colar-lo; d'aquesta manera es prendrà també la polpa, que és on hi ha més fibra. Si al teu fill no li agrada gaire mastegar, pots ajudar-lo aixafant les verdures i fent-li purés. Així t'asseguraràs que ingereix la quantitat de verdura necessària al dia. Com pots veure, amb una alimentació variada i sana pots aportar-los prou fibra.  De quina manera pren fibra el teu nadó? Quins consells podem afegir perquè no falti la fibra en la dieta del nadó?


Font | enfamilia.aeped.es

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.