{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Fa uns dies vaig llegir un article bastant interessant sobre aquest mètode i em vaig decidir a compartir-lo amb vosaltres, noies... N'heu sentit a parlar mai?


El que cal és ensenyar l'hàbit del son, que dormir es converteixi en una cosa rutinària i mecànica, i que l'hora d'anar a dormir no suposi un trauma.


Nens més petits de 3 mesos:


-Distinció entre la llum típica del dia i la foscor pròpia de la nit. El nen, des dels primer mesos, ha d'associar que de dia hi ha llum (s'ha d'evitar que el nen dormi durant el dia en completa foscor) i que, quan és de nit, està completament fosc (durant la nit no s'han de fer servir llumetes o llums indirectes d'altres habitacions).


-Diferenciar el soroll habitual durant el dia i el silenci que regna a la nit. Durant el dia el nen ha d'aprendre a dormir amb els sorolls habituals que hi ha en una casa, veus que xerren, música, sorolls típics de la cuina, etc. En canvi, durant la nit s'ha de procurar que els sorolls siguin menys intensos, intentant abaixar el volum de la televisió, no aixecar la veu... Sempre sense exagerar, perquè tampoc no cal un silenci sepulcral perquè un nadó dormi.


-Establir la rutina de cada dia: un horari ordenat i repetitiu. És molt aconsellable deixar el bany del nen per a abans de la seva última presa d'aliment.


-El nen ha de dormir al seu cabàs o bressol a la mateixa habitació que els pares, però mai al llit amb ells. Es recomana que es traslladi el nen a la seva habitació a partir dels 3 mesos (aquí ja estic fallant amb la María, encara la tinc al meu dormitori … però ara mateix la canvio).

De 3 a 6 mesos:


-Fixar una hora per anar a dormir cada dia. A l'hivern s'aconsella portar el nen a dormir entre les vuit i dos quarts de nou. A l'estiu és millor endarrerir l'hora d'anar a dormir fins a les nou del vespre, atès que el dia és més llarg.


-Establir una sèrie de rutines prèvies en el moment de dormir que s'han de repetir diàriament. Per exemple, llegir un conte abans d'anar a dormir, dir-li les mateixes paraules. Sempre sense jocs ni accions que puguin excitar el nen en els moments previs al son nocturn. Es poden utilitzar peluixos, xumets… que acompanyin el nen mentre dorm.


- Diferenciar la seva habitació d'altres estances de la casa. La seva habitació és el lloc triat per dormir, per això el nen no ha de menjar-hi. Hem de separar així el lloc de menjar del lloc de dormir.


- Si el nen plora en el moment de dormir, pot ser per diferents causes que hem de solucionar abans de tornar-lo a posar a dormir. Pot ser que necessiti un canvi de bolquer, que tingui fred o calor, que l'última presa d'aliment del dia hagi estat insuficient i que el menut tingui gana, que no es trobi bé de salut, etc.


- En el cas que tot estigui correcte i que el nen plori en el moment de dormir, tant pares com cuidadors no han d'anar-hi al primer plor; potser si li donem una mica de temps plegarà.


El que no hem de fer per adormir-lo:


-Cantar-li
-Bressar-lo al bressol o a coll nostre
-Passejar-lo amb cotxet
-Donar-li copets o acaronar-lo
-Donar-li el biberó o aigua
-Posar-nos-el al llit amb nosaltres


Moltes d'aquestes coses, per no dir totes, les faig!! Per descomptat, no serà un trauma per a mi, però a partir d'ara intentaré reeducar el son de la María…

Si aquestes recomanacions fallen...


En el cas que aquestes mesures fallin, el Dr. Estivill proposa un pla alternatiu que ell anomena la reeducació del son. Passos que cal seguir:


-Els pares i cuidadors han de mostrar fermesa i seguretat en tot moment davant el nen.


-Substituir a l'habitació del nen la figura del pare, la mare o la de tots dos per un dibuix, un ninot, un mòbil o un objecte estimat pel nen, i explicar al nen que aquest objecte el cuidarà a la nit.


-Si el nen utilitza xumet, deixar-ne diversos al bressol perquè en pugui trobar algun durant la nit.


-Posar el nen a dormir, separar-nos-en una distància prudencial i, sense tocar-lo, desitjar-li bona nit, amb un discurs que duri aproximadament 30 segons.


- En sortir de l'habitació, apagar el llum i deixar la porta oberta.


-Si el nen comença a plorar, els pares s'han de mantenir allunyats de l'habitació i tornar-hi en funció d'una taula de temps —expressats en minuts— que mostrem a continuació, que anirà variant a mesura que passin els dies. Quan toqui anar a consolar el nen, sempre hi haurà d'anar un dels pares sol, mantenint una distància per impedir que el nen el toqui, i explicant-li (en no més de 10 segons) que els pares no l'han abandonat i que únicament li estan ensenyant a dormir.


Aquest mètode també ajuda a ensenyar a menjar els nens… però això ho deixo per a l'apunt següent…

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.