{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Com a pares ens preocupem sempre pel benestar dels fills. I aquesta preocupació s’incrementa quan són nadons, ja que no sabem ben bé què els passa. Costa temps descobrir-ne les necessitats, però amb paciència i temps ho aconseguirem. Les hores de son és un dels temes que més dubtes genera, perquè de vegades els nadons no dormen tant com esperàvem. És motiu de preocupació? Què hi podem fer? Per això és important tenir en compte el patró de son del nadó. Et recomanem que si tens preguntes no dubtis a consultar el teu metge.

El meu nadó acaba de néixer i no dorm bé

Per començar, has de saber que això és normal. Durant els sis primers mesos els nadons es desperten sovint i els costa més agafar un ritme de son. Hem de tenir en compte que com que és un nounat demanarà menjar cada dues hores aproximadament. Per tant, li haurem de donar el pit sigui l’hora que sigui, ja que la lactància és a demanda.

Per què el meu nadó no dorm de nit? Precisament per això, la resposta més probable durant aquesta etapa és que no dormi tan seguit com ens agradaria perquè té gana. Els primers mesos creixen molt i molt de pressa, per això s’han d’alimentar tantes vegades.

L’Associació Espanyola de Pediatria (AEP) afirma que, en general, els nadons que mamen tarden més temps a allargar les hores de son de nit, però tot i així no hem de reduir les preses, ja que el més important és afavorir la lactància materna.

Que el nostre fill es desperti diverses vegades de nit no ens ha de preocupar, és molt normal. A poc a poc anirà establint un patró de son i es despertarà menys sovint. De fet, cap als sis mesos els nens solen dormir fins a cinc hores seguides per la nit sense despertar-se.

¿Per què el meu nadó no dorm de dia?

La resposta és molt senzilla: perquè els nadons no distingeixen el dia de la nit. De la mateixa manera que es desperta per menjar o per demanar que li canviem el bolquer de nit, també ho fa de dia. Tal com afirma l’AEP, el fet que el nounat dormi de manera interrompuda no comporta riscos, ja que és el mètode natural de desenvolupament de l’ésser humà.

De tota manera, a mesura que creix va aprenent que la nit és el millor moment per dormir unes quantes hores seguides. Amb el temps, els sentits i la cognició del nadó es desenvolupen, i això fa que trobi la vida fascinant. De dia té la nostra companyia i està molt més entretingut, per això a poc a poc començarà a dormir menys.

El meu nadó no dorm sol

Quan els nadons es desperten reclamen la nostra atenció, una cosa perfectament normal. I hem de tenir en compte que per tornar-se a dormir necessiten la nostra ajuda, tant si és perquè necessiten alimentar-se (i un nadó amb gana és incapaç de dormir) com perquè volen que els canviem el bolquer. Per tant, és lògic que el nadó s’adormi abans als braços o sota la nostra presència.

L’AEP recomana atendre el nadó sempre que plori. Si plora, és preferible calmar-lo primer en braços abans de tornar-lo a deixar al bressol amb gestos tranquils. Si el deixem plorar, podria ser perjudicial per al desenvolupament de la relació entre el nadó i els pares.

És important deixar-lo al bressol perquè s’adormi sol abans que dormir-lo als braços. Tot i així, que un nadó no s’adormi sol no ha de ser cap problema. De fet, potser els pares decideixen practicar el llit familiar i dormir amb ell al mateix llit o bé sobre la mateixa superfície amb un bressol especial. Aquesta pràctica és normal en moltes cultures i no té cap repercussió negativa ni per al nadó ni per als pares. Fins i tot és recomanable aquesta manera de dormir per afavorir la lactància materna. Els pares són els qui decideixen quan han de deixar de dormir amb ell.

Consells per afavorir el son del nadó

Cada nadó és un món. No tots els nens dormen tant com voldríem i fins i tot n’hi ha que dormen més, però cap dels dos casos no vol dir res negatiu. A poc a poc el ritme del nadó anirà canviant, són els pares els qui s’hi han d’adaptar. No hem d’aplicar mai un entrenament de tipus conductual al nadó perquè aprengui a dormir, però sí que podem tenir en compte algunes rutines agradables que l’ajudaran a agafar el son. Aquestes són algunes de les que indica l’AEP:

  • Podem triar una joguina o una manteta perquè sigui el company de bressol del nadó. Aquest objecte podria atorgar-li certa autonomia a l’hora d’agafar el son i no dependre tant dels pares.
  • També podem deixar la porta de l’habitació oberta perquè entri una mica de llum del passadís.
  • Establir un horari regular a l’hora de ficar-lo al llit i despertar-lo pot ajudar-lo a fixar un ritme.
  • És important mantenir una temperatura confortable a l’habitació i evitar l’excés de soroll.
  • No és recomanable que el nadó se’n vagi a dormir amb gana.
  • Si el nadó plora de nit, val més atendre’l tranquil·lament i amb poques paraules, sense encendre llums, jugar amb ell o distreure’l.

Recorda que és important alletar el nadó amb lactància materna i de manera exclusiva fins als sis mesos d’edat. A partir d’aquest moment ja podem començar a introduir altres aliments a la dieta del nadó. Mi Primer Danone és un aliment infantil fresc elaborat amb llet de continuació. És una bona manera de començar a introduir la cullera als més petits.

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre