{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Et costa arrencar a primera hora? Els més petits no són una excepció. Perquè surtin de casa puntuals cada dia el descans nocturn és fonamental, però també ho és establir un horari d’activitats i que aconsegueixin complir-lo. T’expliquem per què passa i com pots resoldre-ho.

1. Calcular el temps que dormen. “Una miqueta més, sispli!” Quan un nen romanceja massa o triga molt a aixecar-se és que no ha descansat bé. Hem de calcular si dorm prou (10-11 hores fins als 12 anys). Si no ens surten els comptes, és que ha d’anar a dormir més d’hora. Pren-ne nota: les hores d’anar a dormir i de despertar-se es relacionen més directament amb el rendiment escolar que el temps total de son.

2. Ensenyar-los a prioritzar. Els nens tendeixen a deixar-ho tot per a l’últim moment, simplement perquè ningú no els marca un horari d’activitats; però quan els pares els ensenyen a organitzar-se el temps de manera adequada i els donen les eines necessàries per regularitzar el dia a dia, canvien d’actitud. No pretenguis que, en un moment, esmorzi, reculli la taula, es faci el llit, es prepari la cartera, es renti, triï la roba, es vesteixi i acabi alguna tasca de les que van quedar inacabades el dia anterior. Tantes obligacions tot just començar el dia angoixen qualsevol i causen sensació de fracàs, fins i tot abans de començar a fer-les. Per això cal ensenyar-los a prioritzar, ja que molts saben què s’ha de fer però no per on començar. Esmorzar, vestir-se i rentar-se pot ser un bon principi. Si es preparen la cartera i la roba de l’endemà abans de ficar-se al llit, evitaràs presses i disgustos d’última hora. Decidir què fer i en quin ordre i convertir-ho en normes que s’han de complir facilitarà el començament del matí. Encara que els primers dies sembli que s’ha instaurat el caos a la família, al cap de poc temps veuràs els avantatges d’una casa organitzada.

3. Avisar-los amb antelació. Alguns nens tenen dificultats per passar d’una activitat a una altra. Per exemple, estan esmorzant i no saben aixecar-se per anar-se a vestir, o estan jugant i no aconsegueixen deixar-ho per anar-se a rentar les dents. Avisar-los els ajuda a acceptar-ho: “D’aquí a cinc minuts t’has de començar a vestir”. Si els marquem un temps per a cada tasca i, una vegada acabada, per passar a l’activitat següent, aconseguirem que aprenguin a donar un ritme concret a cada cosa: “A les 8.50 s’acaba el temps per esmorzar i hauràs de començar-te a vestir”.

4. Eliminar distraccions. Només aixecar-se es “connecten” als dibuixos animats perquè esmorzen millor, perquè es desperten sense protestar tant o perquè així els ho vas fent tot i arribeu a l’hora. No et justifiquis més. Canvia de tònica i descobreix que utilitzar la tele com a premi, quan ja s’han fet les tasques, dóna millors resultats.

5. Premiar els seus esforços. Despertar-se a toc de corneta i començar una intensa activitat tan bon punt salten del llit no agrada a ningú, i per això moltes vegades els nens ajornen les seves obligacions. Per animar-los a esforçar-se, premia el que més els costa: “Si cada dia tens temps per fer-te el llit abans d’anar a l’escola, diumenge anirem amb bici junts”o “Si te’n vas al llit a la teva hora tota la setmana, divendres podràs quedar-te a veure una pel·lícula amb nosaltres fins més tard”. Juntament amb el premi, cal fer èmfasi en els avantatges que té fer les coses seguint un horari. “Veus? Has esmorzat, t’has vestit i t’has rentat sense distreure’t i has tingut temps de jugar una estona, i no ens hem enfadat! És genial!” És la millor manera que obeeixi: perquè vol i no perquè l’hi ho manes.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.