{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Quan el nadó creix i ja pren alimentació complementària a la lactància materna, els pares poden començar a establir rutines que faran que es vagi acostumant a adoptar bons hàbits alimentaris. L'educació en aquesta etapa de la vida és més important del que molts pares s'imaginen, perquè es pensen que els nens i les nenes d'un anyet o més són molt petits, però aquest és un dels moments més crucials perquè el nadó adopti hàbits que l'ajudaran a menjar bé per sempre i a mantenir aquest estil de vida saludable.


Els nadons aprenen molt per imitació. És aconsellable no imposar-li un aliment només pel fet que els pares sàpiguen que és saludable i que li convé menjar-ne. Per ensenyar al nadó a menjar bé, el primer pas és que els pares també ho facin i deixin que el nadó s'assegui a taula a les hores dels àpats. Quan la criatura tingui curiositat per tastar nous aliments és quan els pares poden anar donant-li trossets petits que pugui mastegar.


Un dels àpats que han de diferenciar bé, sobretot des que comencen a prendre més aliments, és a dir, a partir de l'any, és l'esmorzar. A mesura que creixen, hauran d'aprendre que l'esmorzar s'ha de compondre de lactis, cereals i fruita. La fruita és un dels elements que més costa que es mengin quan s'aixequen, però s'han d'acostumar de petits a saber que és part de l'esmorzar.


Per garantir que el nostre fill tingui una alimentació sana, hem d'establir cinc àpats al dia: esmorzar, refrigeri a mig matí, dinar, berenar i sopar. Els sopars han de ser lleugers i és important que a la nit els nadons mengin aliments que no hagin menjat durant la resta del dia, per alternar amb altres aliments necessaris per al seu creixement.


Moltes vegades els pares es pregunten com poden animar els seus fills a menjar bé i a acostumar-los a aquestes rutines. Una de les maneres és, a mesura que creix, fer-lo partícip sempre que puguem de la preparació dels àpats i explicar-li com es renten els aliments i fins i tot com arriben a casa. És a dir, quan anem a comprar i molts pares asseuen el nadó a la cadireta del carretó, abans de ficar els productes al carretó hem d'ensenyar-li com són i fins i tot deixar que els hi posi ell.


D'aquesta manera s'anirà acostumant a veure com entren els aliments a casa, com es cuinen i després com es mengen. Tot és part de l'educació i tot ajuda perquè s'acostumin a menjar bé. Quins trucs utilitzeu per acostumar el vostre fill a menjar de tot i de manera saludable?


Font | aeped.es

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.