{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Quantes vegades mengen els teus fills al dia?

Els nutricionistes recomanen que la ingesta diària d’energia i nutrients es distribueixi en 4 o 5 àpats.

Repartir la ingesta d’aliments en diversos àpats aporta més beneficis a la salut: afavoreix l’assimilació de nutrients per l’organisme, evita que piquem entre hores, controla millor la glucèmia (nivells de sucre a la sang) i els greixos a la sang, i ajuda a mantenir un pes adequat. En resum, assegura un bon estat global de benestar físic i emocional.

L’esmorzar i la ingesta de mig matí són molt importants i han d’aportar en conjunt un 25-30 % del total de calories diàries.

Com ha de ser el primer àpat del dia?

El teu fill surt de casa sense esmorzar? Moltes persones ho fan: prefereixen dormir una mica més que gaudir d’un bon esmorzar. Potser no saben que aquesta ingesta és una de les més importants del dia. Després d’estar dormint entre 8 i 10 hores sense consumir cap aliment, és imprescindible aportar energia i nutrients suficients a l’organisme per assegurar-nos un bon rendiment al llarg del matí… Tots els que se salten l’esmorzar pateixen, en certa manera, una manca de glucosa a la sang i, en conseqüència, fatiga, falta de concentració i alteracions en l’humor (estan malhumorats).

Els nens que esmorzen bé se senten actius durant tot el matí, rendeixen més a l’escola i tenen energia per jugar i fer esport durant el pati.

  • Un esmorzar equilibrat ha de contenir:
  • Un lacti: llet, iogurt, llet fermentada, formatge fresc.
  • Cereals: pa, torrades, cereals no ensucrats, galetes.
  • 1 peça de fruita fresca o un suc de fruita natural.
  • Pots acompanyar el pa o les torrades amb pernil dolç, pernil curat o xarcuteria poc grassa o bé mantega i melmelada.

És important no abusar de la brioixeria i reduir-ne el consum, com a màxim, a un cop per setmana.

Entre l’esmorzar i el dinar és aconsellable fer un petit piscolabis a migmatí per poder arribar bé al dinar del migdia. Així, no cauràs en l’error de matar la gana amb aliments complementaris, poc nutritius i massa energètics.

Com es prepara?