{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Quantes vegades mengen els teus fills al dia?

Els nutricionistes recomanen que la ingesta diària d’energia i nutrients es distribueixi en 4 o 5 àpats.

Repartir la ingesta d’aliments en diversos àpats aporta més beneficis a la salut: afavoreix l’assimilació de nutrients per l’organisme, evita que piquem entre hores, controla millor la glucèmia (nivells de sucre a la sang) i els greixos a la sang, i ajuda a mantenir un pes adequat. En resum, assegura un bon estat global de benestar físic i emocional.

L’esmorzar i la ingesta de mig matí són molt importants i han d’aportar en conjunt un 25-30 % del total de calories diàries.

Com ha de ser el primer àpat del dia?

El teu fill surt de casa sense esmorzar? Moltes persones ho fan: prefereixen dormir una mica més que gaudir d’un bon esmorzar. Potser no saben que aquesta ingesta és una de les més importants del dia. Després d’estar dormint entre 8 i 10 hores sense consumir cap aliment, és imprescindible aportar energia i nutrients suficients a l’organisme per assegurar-nos un bon rendiment al llarg del matí… Tots els que se salten l’esmorzar pateixen, en certa manera, una manca de glucosa a la sang i, en conseqüència, fatiga, falta de concentració i alteracions en l’humor (estan malhumorats).

Els nens que esmorzen bé se senten actius durant tot el matí, rendeixen més a l’escola i tenen energia per jugar i fer esport durant el pati.

  • Un esmorzar equilibrat ha de contenir:
  • Un lacti: llet, iogurt, llet fermentada, formatge fresc.
  • Cereals: pa, torrades, cereals no ensucrats, galetes.
  • 1 peça de fruita fresca o un suc de fruita natural.
  • Pots acompanyar el pa o les torrades amb pernil dolç, pernil curat o xarcuteria poc grassa o bé mantega i melmelada.

És important no abusar de la brioixeria i reduir-ne el consum, com a màxim, a un cop per setmana.

Entre l’esmorzar i el dinar és aconsellable fer un petit piscolabis a migmatí per poder arribar bé al dinar del migdia. Així, no cauràs en l’error de matar la gana amb aliments complementaris, poc nutritius i massa energètics.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.