{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La quantitat ideal de consum de verdura al dia es d'entre dues i tres racions. No obstant això, de vegades costa complir-ho, perquè la canalla es nega a menjar-ne quan les verdures són les protagonistes absolutes del plat. La mongeta tendra i els espàrrecs són les més tolerades pels nadons, i les podem introduir a partir dels sis mesos. Tanmateix, n'hi ha d'altres que costa més que acceptin, però a poc a poc, a mesura que creixen, els van agradant més. Així, doncs, és millor no camuflar-les sempre en purés i cremes sinó mostrar-les tal com són.


Una manera de servir les verdures és amb un toc de llimona. A partir dels 15 mesos de vida del nadó, per exemple, podem cuinar bledes amb llimona. Tallem les penques a daus, les fulles a tires fines i trossegem una mica la part blanca del porro. Ho sofregim tot a la paella amb una mica d'oli i hi afegim una culleradeta de ratlladura de llimona. Ho saltem cinc minuts i ho deixem a foc lent durant 20 minuts més. Si volem donar-li una mica més de gust, podem afegir-hi petits dauets de pernil dolç.


D'altra banda, podem utilitzar salses, però no per cobrir les verdures sinó per sucar-les. Podem bullir al vapor un parell de carbassons a rodanxes i després servir-los amb salsa de iogurt, de formatge o de pebrot vermell a partir dels 18 mesos.


Una de les receptes més irresistibles és la tempura, sempre que les verdures estiguin trossejades molt fines i la tempura quedi cruixent. Afegim les verdures a la cassola quan l'aigua bulli, les cuinem cinc minuts i les escorrem. Barregem 150 g de farina i 300 ml d'aigua freda i arrebossem la verdura amb el resultat. Fregim la verdura empanada amb oli ben calent i ja tenim una nova manera gustosa de menjar verdura a casa.


Les verdures que podem utilitzar a partir dels 5 mesos són la pastanaga, la mongeta tendra, el carbassó o el porro, i a partir dels 15 mesos podem incorporar-hi les verdures de fulla verda com les bledes, la col o els espinacs.


Si al teu fill el tornen boig els pastissos, pots fer-ne un de verdura, i si li agrada la truita, quan faci l'any ja pots fer-ne una de verdures. Com? Deixa que l'ou batut qualli només per una banda, posa la truita sobre un motlle i introdueix-lo al forn amb el saltat de verdures a l'interior, amb l'opció de grill. Així quedarà una truita multicolor plena de verdures boníssimes.

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.