{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

La quantitat ideal de consum de verdura al dia es d'entre dues i tres racions. No obstant això, de vegades costa complir-ho, perquè la canalla es nega a menjar-ne quan les verdures són les protagonistes absolutes del plat. La mongeta tendra i els espàrrecs són les més tolerades pels nadons, i les podem introduir a partir dels sis mesos. Tanmateix, n'hi ha d'altres que costa més que acceptin, però a poc a poc, a mesura que creixen, els van agradant més. Així, doncs, és millor no camuflar-les sempre en purés i cremes sinó mostrar-les tal com són.


Una manera de servir les verdures és amb un toc de llimona. A partir dels 15 mesos de vida del nadó, per exemple, podem cuinar bledes amb llimona. Tallem les penques a daus, les fulles a tires fines i trossegem una mica la part blanca del porro. Ho sofregim tot a la paella amb una mica d'oli i hi afegim una culleradeta de ratlladura de llimona. Ho saltem cinc minuts i ho deixem a foc lent durant 20 minuts més. Si volem donar-li una mica més de gust, podem afegir-hi petits dauets de pernil dolç.


D'altra banda, podem utilitzar salses, però no per cobrir les verdures sinó per sucar-les. Podem bullir al vapor un parell de carbassons a rodanxes i després servir-los amb salsa de iogurt, de formatge o de pebrot vermell a partir dels 18 mesos.


Una de les receptes més irresistibles és la tempura, sempre que les verdures estiguin trossejades molt fines i la tempura quedi cruixent. Afegim les verdures a la cassola quan l'aigua bulli, les cuinem cinc minuts i les escorrem. Barregem 150 g de farina i 300 ml d'aigua freda i arrebossem la verdura amb el resultat. Fregim la verdura empanada amb oli ben calent i ja tenim una nova manera gustosa de menjar verdura a casa.


Les verdures que podem utilitzar a partir dels 5 mesos són la pastanaga, la mongeta tendra, el carbassó o el porro, i a partir dels 15 mesos podem incorporar-hi les verdures de fulla verda com les bledes, la col o els espinacs.


Si al teu fill el tornen boig els pastissos, pots fer-ne un de verdura, i si li agrada la truita, quan faci l'any ja pots fer-ne una de verdures. Com? Deixa que l'ou batut qualli només per una banda, posa la truita sobre un motlle i introdueix-lo al forn amb el saltat de verdures a l'interior, amb l'opció de grill. Així quedarà una truita multicolor plena de verdures boníssimes.

 

Com es prepara?