{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Alimentar-se correctament és la primera atenció que una mare pot donar al seu fill. Per això, el moment de plantejar-se un embaràs és la millor ocasió perquè una parella consideri la seva alimentació com un element fonamental per a la seva salut i la del seu futur nadó.

La dieta de la futura mare (o, encara millor, dels dos membres de la parella, tal com he dit) abans de l’embaràs s’ha de correspondre amb una alimentació molt completa i variada. Això sí, heu de fer atenció especial a algunes vitamines i minerals molt importants en aquesta època:

  • Vitamina A: contribueix al bon estat dels teixits i és necessària per a un correcte desenvolupament del sistema nerviós i de les hormones sexuals. La trobem en ous i en lactis sencers o enriquits, i també en forma de betacarotens, en fruites i verdures de coloració groga, ataronjada o rogenca (pastanaga, albercocs, cireres, etc.). Quan l’organisme ho necessita, transforma els betacarotens en vitamina A. També ajuda a la bona implantació de l’òvul ja fecundat i a la divisió cel·lular.
  • Vitamina B6 o piridoxina: és una vitamina fonamental en la formació del sistema nerviós i en la modulació de les hormones sexuals, així que també és necessària per a l’embaràs. Es troba distribuïda en un ventall molt ampli d’aliments: cereals integrals, vegetals, fruita seca, vísceres, etc.
  • Vitamina B9 o àcid fòlic: la seva importància en l’embaràs és vital. I sabem que massa dones en edat fèrtil no segueixen una dieta alta en aquesta vitamina. L’àcid fòlic és necessari per formar tot el sistema nerviós del futur nadó i és per això que se n’ha de fer una aportació adequada en les primeres fases de gestació, però també abans de la concepció. Aquesta vitamina la trobem en el món vegetal, en forma de folats (espinacs, endívies, escarola, maduixa, etc.), que són uns aliments molt sensibles a la cocció i que, per tant, fan que el consum de fruites i verdures crues sigui fonamental.
  • Vitamina E: a vegades anomenada la vitamina de la fertilitat, aquesta vitamina antioxidant desenvolupa un paper fonamental abans de l’embaràs i durant l’embaràs, ja que s’ha vist que, en moltes espècies animals, la seva carència provoca incapacitat reproductiva. Es troba sobretot en olis vegetals, com l’oli d’oliva, i en llegums, però també en altres vegetals, com l’enciam o els alvocats.
  • Vitamina D: és d’una gran importància perquè fixa el calci als ossos. La trobem en els lactis, el peix blau i alguns bolets.
  • Ferro: l’ideal és començar un embaràs amb els dipòsits de ferro adequats, perquè, durant la gestació, les necessitats d’aquest mineral augmenten molt a causa de l’increment en el volum de sang i per les reserves que necessita el fetus, entre d’altres motius. Aquí sota us hi deixo els aliments que ens aporten ferro.
  • Calci: també per a l’embaràs, el calci es converteix en un mineral imprescindible, perquè s’haurà de formar l’esquelet de la criatura. Així, doncs, és important cobrir les dosis de calci fins i tot abans de la concepció, i cal que la mare en tingui unes bones reserves.
  • Zinc: el zinc és necessari per al futur creixement i la maduració sexual, sobretot en el cas del sistema reproductor dels homes, de manera que és recomanable consumir habitualment cereals integrals, marisc, carn magra, peix, ous, llegums i fruita seca.

En resum, els aliments més interessants i més recomanats, especialment abans d’un embaràs, són: fruites i verdures fresques i variades (sobretot verdures de fulla), peix (especialment blau), marisc, productes lactis, fruita seca, llegums i ous. És a dir, cal seguir una dieta tan equilibrada i variada com sigui possible.

També és molt important començar l’embaràs amb un pes corporal correcte, de manera que, si cal perdre pes, hauríeu de fer-ho abans de l’embaràs i mai durant la gestació o la lactància.

Amb tot això, quan arribi el feliç moment de l’embaràs desitjat, ja haureu après les bases per gaudir de l’embaràs menjant sa i per cuidar-vos encara més!

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.