{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Els llegums estan en la llista d’aliments que sovint costa més que els nens prenguin i, per aquest motiu, en moltes cases es deixen d’utilitzar com a ingredients dels menús familiars.

Són uns aliments molt nutritius i beneficiosos per a la salut del teu fill; per això has de procurar incloure’ls en els menús setmanals de dues a quatre vegades, tenint en compte que la ració recomanada per a l’adult és d’entre 60 i 80 g en sec.

Vols saber quines qualitats nutricionals aporten al teu fill?

  • Li aporten energia: el seu elevat contingut en midó fa que siguin aliments revitalitzadors.
  • Són una font interessant de fibra dietètica: la pellofa conté cel·lulosa, hemicel·lulosa i pectina, substàncies que acceleren el trànsit intestinal. D’aquesta manera, eviten els problemes de restrenyiment. La pellofa també és la responsable de la molesta flatulència que ocasionen.
  • Són una font important de proteïna vegetal: no és comparable a la proteïna d’origen animal, perquè la qualitat nutricional és inferior (és deficient en un aminoàcid essencial anomenat metionina), però si els combines en el mateix plat amb cereals integrals tindràs una proteïna de bona qualitat.
  • Contenen greixos saludables: la seva proteïna s’associa als greixos insaturats (són cardiosaludables).
  • Constitueixen una font rica en vitamines del grup B, essencials per al sistema nerviós.
  • Les llavors oleaginoses contenen vitamina E, d’acció antioxidant.
  • Contenen quantitats notables de minerals, com ferro, calci, zinc, fòsfor i magnesi.

Els llegums ofereixen multitud de possibilitats culinàries, així que pren nota dels consells següents per aconseguir que el teu fill digui que quan els vegi al plat:

Si el que li fa nosa és la flatulència, afegeix aigua freda a l’aigua bullint de la cocció. També pots utilitzar herbes carminatives com els anissos, el comí o el fonoll.

Evita la monotonia i prova varietats diferents: cigrons, llenties, pèsols, faves, mongeta azuki, mongetes blanques, mongetes vermelles, soja, mongetes de Lima, etc.

Sorprèn-lo amb noves receptes. Introdueix-los en truites o en amanides variades, fes-los saltats, en puré o en cremes fredes, en croquetes o crestes, en forma de paté (per als entrepans), combinats amb cereals i verdures, etc.

No et limitis a servir-los a l’hivern: hi ha receptes delicioses per a l’estiu molt refrescants.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.