{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Fer exercici és saludable, tant per als petits com per als més grans. Si es practica de manera regular i sense excedir-se pel que fa al temps i la intensitat, aporta molts beneficis per a l’organisme.

Alguns dels avantatges de fer esport són els següents:

  1. Ajuda a mantenir un pes saludable.
  2. Ajuda a mantenir estable la tensió arterial.
  3. Ajuda a controlar els nivells sanguinis de colesterol i glucosa.
  4. Ajuda a cuidar els ossos.
  5. Ajuda a millorar l’agilitat.
  6. Ajuda a potenciar els reflexos.
  7. Ajuda a incrementar la velocitat i la força de resistència.
  8. Ajuda a cuidar el cor.
  9. Ajuda a mantenir en alerta el sistema immune.
  10. Ajuda a prendre consciència del cos i de la necessitat de cuidar-lo.
  11. Afavoreix el rendiment escolar.
  12. Ajuda els joves a acceptar regles, integrar-se, potenciar la companyonia i ser més responsables.

Si els vostres nens no en practiquen, us recomano que comencin com més aviat millor; busqueu alguna activitat que els agradi i aprofiteu l’estiu perquè la practiquin. Fins als vuit anys, els experts recomanen jocs, exercicis de psicomotricitat, coordinació i equilibri, exercicis de sentit del ritme i de l’espai: per exemple, caminar, saltar, grimpar o ballar.

Fins als dotze anys es recomana iniciar la tècnica d’esports diferents com el futbol o el bàsquet; fins als catorze anys es pot començar algun tipus de competició que mantingui la motivació a través del joc, i a partir dels catorze anys l’entrenament ja és més especialitzat i la intensitat pot augmentar.

Si fan esport han de menjar de manera diferent?

Si els vostres fills fan esport han de menjar de manera equilibrada, com els altres, tenint en compte que com més activitat física fan més augmenten les seves necessitats, tant nutricionals (hidrats de carboni, proteïnes, greixos, vitamines, minerals, antioxidants) com energètiques (les calories que han de consumir).

Per obtenir un rendiment esportiu òptim cal que adapteu la seva dieta diària al tipus d’esport que practiquen i la durada, la intensitat i el moment de la temporada. No han de menjar el mateix els jugadors de futbol, que els ciclistes o els nedadors.

Les necessitats nutricionals varien segons el període esportiu: descans (quan no entrenen ni competeixen), entrenament (preparació de la prova), competició (dia o dies en què té lloc la competició) i recuperació (després de la competició).

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.