{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

És agradable passar el dia amb la família fora de casa, a la platja o a la piscina, a la muntanya o d’excursió a un lloc nou. Però, darrerament, moltes famílies han substituït el menjar casolà pel de restaurants de menjar ràpid o fast food. Resulta una mica més còmode perquè estalvia temps, no cal despertar-se tan aviat per ultimar les preparacions i sembla que als nens els agrada més. El “menjar ràpid” no és dolent si es consumeix de manera esporàdica, però abusar-ne tampoc no és aconsellable.

En aquest sentit, els dietistes-nutricionistes ens recomanen tornar a la cultura del “tupper”. Sortir a menjar fora de casa no és incompatible amb menjar sa i equilibrat. Es poden elaborar preparacions delicioses i transportar-les en una carmanyola allà on anem.

Organitzar els plats casolans pot resultar molt divertit per a tota la família, és més econòmic i permet utilitzar ingredients de bona qualitat.

Com podem incloure tots els nutrients que necessita el nostre organisme en un menú de carmanyola? És realment fàcil:

  • Els carbohidrats complexos els obtenim de les amanides de pasta, arròs o llegums. El pa d’acompanyament o el que utilitzem per als entrepans també n’és una bona font.
  • Les proteïnes les podem trobar en truites, remenats, carns, peixos, fruites seques i lactis.
  • La fibra dietètica i els antioxidants són presents en fruites, verdures i hortalisses.
  • Els greixos saludables vénen dels olis vegetals i de les fruites seques.

És imprescindible que conservem bé els aliments, sobretot quan fa calor. El menjar, un cop preparat, s’ha de deixar refredar abans de posar-lo a la carmanyola; si no, s’estovarà. Perquè es conservi bé l’hem de portar en una motxilla refrigerant amb uns blocs de gel que mantindran la temperatura adequada perquè res no es faci malbé.

Finalment, recorda endur-te aigua, la millor manera d’hidratar l’organisme.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.