{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

És agradable passar el dia amb la família fora de casa, a la platja o a la piscina, a la muntanya o d’excursió a un lloc nou. Però, darrerament, moltes famílies han substituït el menjar casolà pel de restaurants de menjar ràpid o fast food. Resulta una mica més còmode perquè estalvia temps, no cal despertar-se tan aviat per ultimar les preparacions i sembla que als nens els agrada més. El “menjar ràpid” no és dolent si es consumeix de manera esporàdica, però abusar-ne tampoc no és aconsellable.

En aquest sentit, els dietistes-nutricionistes ens recomanen tornar a la cultura del “tupper”. Sortir a menjar fora de casa no és incompatible amb menjar sa i equilibrat. Es poden elaborar preparacions delicioses i transportar-les en una carmanyola allà on anem.

Organitzar els plats casolans pot resultar molt divertit per a tota la família, és més econòmic i permet utilitzar ingredients de bona qualitat.

Com podem incloure tots els nutrients que necessita el nostre organisme en un menú de carmanyola? És realment fàcil:

  • Els carbohidrats complexos els obtenim de les amanides de pasta, arròs o llegums. El pa d’acompanyament o el que utilitzem per als entrepans també n’és una bona font.
  • Les proteïnes les podem trobar en truites, remenats, carns, peixos, fruites seques i lactis.
  • La fibra dietètica i els antioxidants són presents en fruites, verdures i hortalisses.
  • Els greixos saludables vénen dels olis vegetals i de les fruites seques.

És imprescindible que conservem bé els aliments, sobretot quan fa calor. El menjar, un cop preparat, s’ha de deixar refredar abans de posar-lo a la carmanyola; si no, s’estovarà. Perquè es conservi bé l’hem de portar en una motxilla refrigerant amb uns blocs de gel que mantindran la temperatura adequada perquè res no es faci malbé.

Finalment, recorda endur-te aigua, la millor manera d’hidratar l’organisme.

Com es prepara?