{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Les patates a casa

No en compris mai moltes més de les que pensis consumir en pocs dies perquè no s’han d’amuntegar. Posa-les en un cistell perquè respirin (no les guardis en bosses de plàstic) i deixa-les en un lloc ventilat, fresc, sense humitat i fosc, si és possible. La llum afavoreix que els apareguin taques verdes a la pell, provocades per un alcaloide denominat solanina, que és tòxic; i l’excés d’humitat farà que es podreixin i desprenguin una olor molt desagradable.

Llegums frescos

Les faves i els pèsols són coneguts com a llegums verds o frescos. La primavera és el seu millor moment. Quan compris pèsols, tria els que presentin les beines verdes, brillants i fermes, intactes, sense cops ni taques. Si la beina està molt inflada això vol dir que els pèsols ja són grans, vells i, per tant, durs. Les faves fines i tendres també han de tenir les beines fermes, rígides i amb els grans poc marcats. 

Que no et falti la pastanaga!

La pastanaga és una de les hortalisses més sanes pel seu alt contingut en vitamina A i la seva baixa aportació en calories. Si les vols prendre crues, no les pelis, perquè perden gran part dels nutrients; renta-les i raspa-les lleugerament amb un ganivet. Al calaix de les verdures de la nevera es poden conservar 2 setmanes, però si en vols tenir sempre a casa, et suggerim que les tallis a rodanxes, les escaldis en aigua bullint durant uns minuts i les congelis. Així es conservaran fins a 8 mesos 

Conservar les llimones

Pots mantenir-les en una mena d’envinagrat durant 3 mesos. Compra 1 kg de llimones de pell llisa i que estiguin dures. Talla-les a rodanxes, posa-les en una escorredora gran i arrebossa-les amb 4 o 5 cullerades de sal. Deixa-les així tota una nit. Posa-les en un pot de vidre amb tancament hermètic; afegeix-hi uns grans de pebre negre i 2 claus d’olor i cobreix-les amb un bon oli d’oliva verge. Després de 10 dies, estaran a punt perquè les utilitzis als teus guisats. També pots preparar les llimones senceres, omplint-les de sal una vegada obertes per la meitat al llarg, sense tallar-les, i seguint els mateixos passos.

Tria bé

Quan compris cebetes i escalunyes fresques ─meravelloses ara a la primavera─, tria les que tinguin el bulb molt blanc i la tija de color verd brillant, ferma i cruixent, que no estiguin grogues.

Un truc: si necessites afegir cibulet a un plat i no en tens, pica molt fina una mica de tija verda de les cebes. No té un gust tan suau però et servirà.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.