{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Bon dia!

Totes volem que els fills s'alimentin correctament, oi? Però estem en època de crisi i també és important estalviar quan anem a comprar. Sabeu que és possible estalviar en la compra mensual sense escatimar pel que fa a la qualitat dels aliments amb què omplim el rebost? Avui us en donaré uns consells, i, preneu nota!, la planificació i l'organització són les peces clau a l'hora d'estalviar.

Consells per estalviar al carretó de la compra per a la mainada:

  • Planifiqueu els àpats que fareu al llarg de la setmana: d'aquesta manera podreu preparar la llista d'anar a comprar i no tornareu amb productes que no necessiteu i que encareixen el carretó. A més, si compreu només el que necessiteu evitareu acabar tirant menjar caducat o passat.
  • Mireu les dates de caducitat abans de comprar: si compreu aliments amb més marge de caducitat evitareu que acabin a les escombraries perquè s'han fet malbé.
  • Aprofiteu les ofertes: paquets familiars, 2x1, etc.
  • Prepareu els àpats vosaltres mateixes: això us permet controlar millor el preu dels aliments que cuineu i podeu escollir ingredients més saludables que els que s'inclouen en els plats  precuinats.
  • Utilitzeu aliments congelats: són més econòmics que els frescos i, contràriament al que la gent sol creure, la  congelació no n'afecta la qualitat nutricional. A més, com que es conserven durant més temps, teniu més marge a l'hora de triar el moment per cuinar-los abans no es passin (i, per tant, no els haureu de llençar).
  • Compreu aliments de temporada: són més barats, perquè s'estalvien l'ús de fertilitzants i hivernacles, i molt més saborosos.
  • Potencieu la compra d'aliments saludables i barats: les verdures, la pasta, l'arròs o els llegums són molt econòmics i saludables. La carn i el peix acostumen a ser més cars, però podeu escollir les varietats més econòmiques i saludables, com el conill, el pollastre o el gall dindi i les sardines, el verat, el caçó, el sorell o uns bons musclos. Ah, i els      ous, una font de proteïnes bona i barata.
  • És importantíssim que aneu a comprar amb l'estómac ple: així evitareu caure en la temptació i comprar productes atractius i apetitosos que no necessiteu.

Així que ja sabeu alguns truquets per estalviar sense deixar de banda la qualitat i, per tant, la salut de les persones que més estimeu. I si voleu saber-ne més, aquí teniu uns enllaços ben interessants!

 

A reveure!

Laia

Community Manager de Danone

 

Com es prepara?