{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Ja és Nadal i casa nostra s’omple de figuretes i decoració nadalenca! A més, és típic que vestim la casa i la taula de vermell, el color típic del Nadal! I també és vermell l’interior d’una fruita deliciosa i granulada: la magrana. En el post d’avui us parlaré de les característiques d’aquesta fruita tan nostra i de les diferents maneres de servir-la. Així podreu sorprendre els vostres convidats aquest Nadal!

Doncs bé, la magrana és la fruita del magraner, un arbre que pot arribar a fer quatre metres i que es conrea des de temps remots, fins i tot els antics egipcis en consumien! I, sabíeu que Espanya és un dels productors més grans del món d’aquesta fruita i el principal exportador europeu? Doncs sí, la magrana és una fruita molt apreciada al nostre país i ideal per consumir per Nadal, ja que la millor època s’estén des de la tardor fins a finals de gener.

I és que, a més d’estar boníssima, la magrana és una fruita baixa en calories, així que pot ser una opció interessant com a postres nadalenques lleugeres. El component principal és l’aigua, tot i que també ens aporta una petita quantitat d’hidrats de carboni (principalment fructosa), minerals (potassi, magnesi...), vitamines (vitamina C, carotens i vitamines del grup B), altres substàncies antioxidants com els polifenols, i fibra.

Així que, ja sabeu, aprofiteu que ara les magranes estan boníssimes per afegir-les a la vostra llista nadalenca d’anar a comprar. I ara us explicaré com podeu preparar-la i consumir-la!

  • Fresca i esgranada: serà la diversió dels més petits, obrir la magrana i anar esgranant-la a poc a poc. Els granets es poden servir en una copa o un bol i menjar tal qual. Estan boníssims! Si voleu, i és molt típic, podeu afegir-hi una mica de suc de taronja o de vi amb sucre, això donarà un toc encara més fresc i original al gust únic d’aquesta fruita!
  • Postres diverses: hi ha moltes receptes de postres que inclouen la magrana. Aquí us en deixo dues de les meves preferides, gotets de iogurt Danone, magrana i plàtan i macedònia de mandarines, magrana i litxis amb almívar d’anís i pebre rosa. Dues receptes fresques i lleugeres, que són ideals després dels àpats copiosos que solem servir per Nadal.
  • En plats principals: la magrana queda molt bona en salses tant de carns com de peixos. A veure si us atreviu amb aquesta recepta: filet de porc amb salsa de magrana. Per llepar-se’n els dits!

 

 

Bé, ja veieu que la magrana ofereix moltes opcions. Ja sabeu, a més, que hem de consumir fruita diàriament i encara millor si és de temporada. Així que, aprofiteu aquest mes per menjar magranes que estan al punt i preparades per vestir de vermell la vostra taula de Nadal!

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre