{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Seguir una alimentació variada i equilibrada és la clau principal perquè el cos absorbeixi els nutrients essencials i necessaris que necessita. Hauríem de mantenir-la al llarg de tot l'any, però és veritat que potser hauríem de tenir-ho més en compte a l'hivern: per fer front al fred, als canvis de temperatura… Hi ha certs aliments, plats calents o productes de temporada que podem incloure en el menú diari per cuidar la nostra salut a l'hivern. Aquí en tens alguns exemples!

Aliments per cuidar la salut a l'hivern

Fruita de temporada rica en vitamines

Els mesos d'hivern van de desembre a març, moment ideal per prendre les fruites que ens ofereix aquesta temporada. D'altra banda, a l'hivern és l'època de l'any en què són més bones i ens aporten més vitamines i fibra.

Les fruites d'hivern són: el caqui, la xirimoia, les maduixes, el kiwi, la mandarina, la poma, la taronja, el pomelo, la pera, el plàtan i el raïm. Com veus, hi ha una varietat molt àmplia per triar.

Sucs rics en vitamina C

A l'hivern, la vitamina C pot ser un gran aliat. Contribueix al funcionament normal del sistema nerviós, del metabolisme i del sistema immunitari, cosa que ens va especialment bé durant aquests mesos. A més, ajuda a disminuir el cansament i la fatiga i protegeix les cèl·lules contra el dany oxidatiu.

La mandarina, la taronja, el kiwi i el pomelo són quatre de les fruites més riques en vitamina C. D'altra banda, són fruites que abunden en aquesta època. Preparar-ne un suc o un batut és sens dubte una molt bona opció per cuidar la nostra salut a l'hivern.

Cremes de verdura

A qui no li ve de gust un plat calentó per treure's la sensació de fred que ens deixa l'hivern? Les cremes de verdura són un plat fàcil de preparar, deliciós i ric en vitamines i fibra, que ens ajuda a cuidar la salut, sobretot la cardiovascular.

Saps quines són les verdures típiques de l'hivern? Les bledes, l'all, les carxofes, l'api, l'albergínia, el bròquil, el carbassó, el card, la col llombarda, la coliflor, l'endívia, l'escarola, els espinacs o els pèsols formen part d'aquesta gran llista.

Llegums

Aquest aliment és ric en ferro, minerals, calci, vitamines i fibra. Els llegums són un producte nutritiu que ens ajuda a equilibrar la dieta. Quina millor època per prendre'n que l'hivern? Les llenties, els cigrons o les mongetes es poden combinar amb una infinitat d'aliments per elaborar plats calents, nutritius i deliciosos.

Castanyes

Probablement una de les fruites típiques per excel·lència de la tardor, especialment les castanyes torrades. Aquest aliment no és només un caprici de mitja tarda que ens pot venir de gust quan veiem una paradeta de castanyes al carrer. El seu contingut en fibra, vitamina A, B i minerals les converteix a més en una manera nutritiva i saludable de picar alguna cosa.

Peix blau

El peix blau és una opció molt saludable per a tot l'any i, per descomptat, també un bon aliat de la nostra salut a l'hivern. Ric en àcids grassos omega 3, proteïna i vitamines que ens ajuden a cuidar la salut cardiovascular. La tonyina, el salmó, el verat, l'arengada o les sardines entren dins d'aquesta classe de peixos.

Codony

Aquesta fruita continua present durant el mes de desembre, de manera que és una bona època per consumir-ne. A més de nutritiu, ja que conté fibra, potassi, hidrats de carboni, magnesi, vitamina C i calci, és també l'ingredient estrella d'unes postres delicioses i tradicionals d'aquesta època: la confitura de codony. Aquí trobaràs cinc consells per fer el millor codonyat

Guisats de carn

Igual que els potatges de llegums o les cremes de verdura que comentàvem abans, els guisats són també un plat ideal per consumir a l'hivern i cuidar-nos la salut. Es tracta d'un plat en què podem combinar la proteïna de la carn amb les vitamines de les verdures o amb qualsevol altre aliment que ens agradi, com ara patates o hortalisses, d'aquesta manera el farem encara més complet.

Infusions

Aquesta època és ideal per prendre begudes calentes. Per exemple, les infusions de te, perquè depenent de quina triem tindrà propietats diferents. Res millor que una tassa de te per entrar en calor i relaxar-nos durant les tardes d'hivern!

Actimel

Actimel és una llet fermentada que conté, igual que la llet o els iogurts, vitamines D i B6, que ens ajuden a cuidar el funcionament del sistema immunitari, una cosa fonamental a l'hivern.

Què t'ha semblat aquesta llista d'aliments? Tots són especialment apetibles durant aquesta època, i a més ens ajuden a cuidar la salut a l'hivern. Els tindràs en compte al llarg d'aquests mesos?

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.