{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Té tants beneficis nutricionals que la Fundació Dieta Mediterrània recomana prendre sopa com a mínim quatre vegades a la setmana. De motius n’hi ha de sobres:

1. És universal i tradicional. Un dels plats més antics de la humanitat, que pots trobar en qualsevol racó del món. No deixis de provar les sopes típiques quan viatgis a altres països i descobreix nous sabors.

2. Variada. La combinació d’ingredients —verdura, peix, pasta, carn, arròs…— fa de la sopa una recepta versàtil i equilibrada, que s’adapta a tots els gustos i a totes les edats.

3. Hidratant. Pel seu alt contingut en aigua, ajuda a hidratar l’organisme.

4. Econòmica. S’ajusta a totes les butxaques. Pots aconseguir un plat per pocs diners afegint-hi ingredients que tinguis a l’abast.

5. Nutritiva. És rica en vitamines i minerals imprescindibles per al bon funcionament de l’organisme.

6. Molt sadollant. Satisfà la gana i es pot prendre com a entrant o primer plat.

7. Fàcil de pair. El procés d’elaboració d’una sopa facilita la digestió dels ingredients.

8. Sana i segura. La cocció destrueix la majoria dels microorganismes dels aliments que la componen, comuns en carns, peixos i verdures.

9. Es pren tot l’any. A l’estiu i a l’hivern podem gaudir d’una sopa, utilitzant els millors ingredients de cada temporada.

10. Bona per a totes les edats, i especialment recomanada per als nens, les dones embarassades i les persones esportistes.

Prova la nostra recepta de sopa minestrone, una saborosa proposta que t’omplirà d’energia i et reconfortarà l’organisme.

Ingredients per a 6 persones: 1 kg de carn de vedella per cuinar a trossos *4 patates *6 pastanagues *1 branca d’api *400 g de col *250 g de mongetes tendres *4 grans d’all *1 ceba *150 g de pasta curta *1 pot de mongetes blanques al natural *250 g de fulles d’espinacs *1 grapat d’alfàbrega *oli d’oliva *50 g de formatge parmesà ratllat

Preparació

Posa la carn i l’api en una cassola, cobreix-los amb ½ litre d’aigua i deixa-ho coure durant 1 hora. Cola el brou, retira l’api i reserva la vedella. Posa-hi un mica d’oli i sofregeix la ceba i l’api picats, afegeix-hi les pastanagues pelades i tallades a daus, la col picada en tires fines i les mongetes tendres sense bris. Torna a afegir-hi la carn. Mulla-ho amb el brou i deixa-ho coure fins que les verdures estiguin tendres. Afegeix-hi les mongetes blanques rentades i escorregudes i les patates pelades i tallades a daus. Deixa-ho coure fins que la patata estigui tendra. Afegeix-hi la pasta i continua la cocció fins que estigui al dente.

Per fer el pesto, tritura les fulles d’alfàbrega, els espinacs, 1 dl d’oli i el formatge parmesà ratllat fins a obtenir una textura similar a una pasta. Fora del foc, barreja el pesto amb la sopa calenta i serveix-ho.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.