{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Té tants beneficis nutricionals que la Fundació Dieta Mediterrània recomana prendre sopa com a mínim quatre vegades a la setmana. De motius n’hi ha de sobres:

1. És universal i tradicional. Un dels plats més antics de la humanitat, que pots trobar en qualsevol racó del món. No deixis de provar les sopes típiques quan viatgis a altres països i descobreix nous sabors.

2. Variada. La combinació d’ingredients —verdura, peix, pasta, carn, arròs…— fa de la sopa una recepta versàtil i equilibrada, que s’adapta a tots els gustos i a totes les edats.

3. Hidratant. Pel seu alt contingut en aigua, ajuda a hidratar l’organisme.

4. Econòmica. S’ajusta a totes les butxaques. Pots aconseguir un plat per pocs diners afegint-hi ingredients que tinguis a l’abast.

5. Nutritiva. És rica en vitamines i minerals imprescindibles per al bon funcionament de l’organisme.

6. Molt sadollant. Satisfà la gana i es pot prendre com a entrant o primer plat.

7. Fàcil de pair. El procés d’elaboració d’una sopa facilita la digestió dels ingredients.

8. Sana i segura. La cocció destrueix la majoria dels microorganismes dels aliments que la componen, comuns en carns, peixos i verdures.

9. Es pren tot l’any. A l’estiu i a l’hivern podem gaudir d’una sopa, utilitzant els millors ingredients de cada temporada.

10. Bona per a totes les edats, i especialment recomanada per als nens, les dones embarassades i les persones esportistes.

Prova la nostra recepta de sopa minestrone, una saborosa proposta que t’omplirà d’energia i et reconfortarà l’organisme.

Ingredients per a 6 persones: 1 kg de carn de vedella per cuinar a trossos *4 patates *6 pastanagues *1 branca d’api *400 g de col *250 g de mongetes tendres *4 grans d’all *1 ceba *150 g de pasta curta *1 pot de mongetes blanques al natural *250 g de fulles d’espinacs *1 grapat d’alfàbrega *oli d’oliva *50 g de formatge parmesà ratllat

Preparació

Posa la carn i l’api en una cassola, cobreix-los amb ½ litre d’aigua i deixa-ho coure durant 1 hora. Cola el brou, retira l’api i reserva la vedella. Posa-hi un mica d’oli i sofregeix la ceba i l’api picats, afegeix-hi les pastanagues pelades i tallades a daus, la col picada en tires fines i les mongetes tendres sense bris. Torna a afegir-hi la carn. Mulla-ho amb el brou i deixa-ho coure fins que les verdures estiguin tendres. Afegeix-hi les mongetes blanques rentades i escorregudes i les patates pelades i tallades a daus. Deixa-ho coure fins que la patata estigui tendra. Afegeix-hi la pasta i continua la cocció fins que estigui al dente.

Per fer el pesto, tritura les fulles d’alfàbrega, els espinacs, 1 dl d’oli i el formatge parmesà ratllat fins a obtenir una textura similar a una pasta. Fora del foc, barreja el pesto amb la sopa calenta i serveix-ho.

Com es prepara?