{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El sistema immunitari s’encarrega de protegir i de defensar el nostre cos. Perquè el sistema immunitari pugui complir la seva missió és important cuidar-lo correctament. Com? Amb certs hàbits que ens ajudaran a tenir cura de les nostres defenses.

Consells per mantenir sa el sistema immunitari

Dormir 8 hores al dia com a mínim

Dormir és, a més d’un plaer, una necessitat. La manca de descans pot afectar la nostra salut de diverses maneres. Quan tenim problemes per adormir-nos o dormim menys del que necessitem, l’endemà ens llevem amb menys reflexos, amb una capacitat de concentració més baixa i, és clar, molt més cansats del normal. Una altra conseqüència de la falta de son és la pèrdua de gana, la qual cosa ens perjudica perquè les principals vitamines i nutrients que el nostre sistema immunitari necessita es troben als aliments. Un bon descans és la clau per mantenir un bon equilibri, tant mental com físic.

Mantenir-se allunyat de l’estrès

Per al sistema immunitari, tan important és dormir com mantenir un ritme de vida tranquil. L’estrès fa que el nostre cos es posi en situació d’alarma i es dispari el nerviosisme. Encara que no sempre és fàcil, ens hem d’intentar prendre les coses amb calma i centrar-nos en els aspectes positius que ens envolten. D’aquesta manera aconseguirem donar al nostre sistema immunitari el descans que necessita per portar a terme la seva funció.

Practicar esport amb regularitat

Fer exercici moderat pot ajudar a reforçar el nostre sistema immunitari. Gràcies a l’activitat física podem enfortir els nostres músculs, mantenir uns bons nivells de colesterol i a la nit adormir-nos més ràpid. A més, si practiquem esport el nostre cervell segrega endorfines, conegudes popularment com les hormones de la felicitat, que ens transmeten una sensació de benestar única. L’ideal és que practiquem exercici moderat.

Una alimentació sana i equilibrada

Saps que hi ha nutrients i vitamines per mantenir el sistema immunològic en bon estat? Entre ells destaquen el coure, l’àcid fòlic, el ferro, el zinc o les vitamines del grup B, C i D. Per això és important incloure en el nostre menú diari aliments rics en aquests nutrients: peix blau, verdures de fulla verda, com ara espinacs o bledes, llegums, carn vermella, marisc, fruita seca, com les nous, o fruites com la taronja, el kiwi, les maduixes o el meló, que contenen una gran quantitat de vitamines.

Evitar els canvis bruscos de temperatura

Especialment durant els mesos de calor. L’aire condicionat de l’oficina, dels restaurants o del transport públic sol contrastar bastant amb la calor que fa al carrer. Si passem d’un extrem de temperatura a un altre en un interval de temps curt, estem obligant el nostre sistema immunitari a fer una adaptació ràpida per poder estabilitzar el nostre cos. Aquests canvis bruscos solen ser els causants d’alguns refredats que patim durant l’estiu, per això és important evitar-los.

No consumir aliments en mal estat o que ens perjudiquin

Sembla obvi, però quantes vegades hem pensat que no passarà res per menjar un producte que supera uns dies la data de caducitat? Hem de respectar la caducitat dels aliments per evitar contraure alguna intoxicació alimentària, com ara la salmonel·losi o la Listeria, produïda per menjar aliments en mal estat. Així mateix, hem de tenir especial cura si patim al·lèrgies o intoleràncies. Com més feina estalviem al sistema immunitari, millor!

Mantenir una bona higiene

És essencial per mantenir allunyats del nostre cos els microbis i els bacteris. Gestos tan simples com rentar-nos les mans després d’anar al lavabo poden evitar que agents externs entrin en contacte amb el nostre organisme.

Evitar la pol·lució

La contaminació atmosfèrica dificulta la feina del sistema immunitari i pot perjudicar la nostra salut i causar certes patologies, com ara l’asma o l’al·lèrgia. Tot i que és difícil evitar la pol·lució, especialment si vivim en una ciutat, és recomanable mantenir-nos-en allunyats tant com puguem.

Desprendre’ns d’hàbits nocius com l’alcohol o el tabac

Tots dos afecten els nostres sistemes respiratori i digestiu, i en dificulten una funció correcta. Són hàbits que creen una addicció perjudicial i és millor mantenir-nos-en allunyats.

Ara que saps tots aquests consells per tenir cura del teu sistema immunitari i fer una vida més saludable, els tindràs en compte?

Les vitamines B6, B9 i B12 contribueixen al funcionament normal del sistema immunitari.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.