{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Son, badalls exagerats, falta d’energia, poca concentració a la feina… Tots aquests símptomes estan estretament lligats al cansament. Els has notat darrerament? El primer que cal és preguntar-nos per què ens sentim així: potser no dormim prou, no mengem tant com necessitaríem o potser ens ronda l’estrès. Sigui com sigui, aquí et deixem uns consells que t’ajudaran reduir el cansament al final del dia. Apunta-te’ls tots!

Consells per reduir el cansament:

El cansament excessiu pot ser un autèntic llast a l’hora d’afrontar les activitats diàries. Moltes vegades és el nostre ritme de vida o alguns costums adquirits el que provoca aquest cansament. A Alimenta Somriures et donem 10 trucs per tractar-lo.

Anticipa’t al cansament. No endarrereixis l’hora de dormir

Probablement no tens son i prefereixes mirar aquella sèrie de televisió que tant t’agrada o continuar llegint el llibre que et té tan enganxat, oi? Doncs, no! Fes un esforç i vés-te’n al llit a una hora prudent: pot ser que en aquell moment no tinguis son, però quan soni el despertador l’endemà t’assegurem que en tindràs. Deixa que el teu cos descansi aproximadament vuit hores per poder llevar-te amb energia. És fonamental!

Comença el dia amb un bon esmorzar

La major part de l’energia que el nostre cos necessita procedeix dels aliments; per això és fonamental ingerir-ne al llarg de tot el dia. Pot ser que, pel fet de matinar, no tinguis l’estómac d’humor, però has de canviar aquesta actitud! Després d’aproximadament vuit hores sense menjar, hem de recarregar el cos d’aliments. Aixeca’t deu minuts abans i prepara un esmorzar saludable que inclogui hidrats de carboni (torrades o cereals), proteïnes (ou, gall dindi, pernil salat, etc.) i vitamines (fruites).

Procura no estressar-te

Ni a casa ni a l’oficina. A vegades, un excés de feina i de responsabilitats ens provoca una situació d’ansietat i estrès que no ens beneficia en absolut i que ens deixa esgotats. Mira de prendre’t les coses amb calma i organitza’t el dia; si cal, apuntat les tasques en una agenda. Prioritza sempre el més important i deixa de banda el que no ho sigui. Quan sentis que no pots més, atura’t, respira fondo i compta fins a deu.

Regula el teu descans. Que no se te’n vagin de la mà les migdiades

Després d’un matí sencer de feina i després de menjar, ens entra aquesta nyonya tan habitual a la qual poques vegades ens podem resistir. Si necessites fer un migdiada, procura que no passi de trenta minuts. Tant si ho creus com no, és temps suficient. Si fem migdiades de dues hores, després ens despertarem més atordits i, el que és pitjor, afectarà el nostre descans nocturn, perquè ens costarà molt més agafar el son.

Treballa el cansament! Fes exercici!

És una de les claus que ens ajudaran a reduir el cansament. Durant la pràctica d’exercici, el cos allibera endorfines, que col·laboren a millorar l’humor i ens fan sentir més enèrgics. Això ens és fenomenal al llarg del dia, però també és una bona teràpia per a la nit, perquè el cos estarà més cansat i trigarem molt menys temps a adormir-nos, cosa que ens facilitarà el descans.

Augmenta els nivells de vitamina B9

Aquest nutrient contribueix al funcionament normal del sistema immunitari i ajuda a la funció psicològica normal. A més, el que més ens interessa en aquest cas és que també ajuda a fer disminuir el cansament i la fatiga. Reforçar-ne el consum pot ser una bona solució! Com ho podem fer? Prenent aliments rics en aquest nutrient, com ara els espinacs, les llenties, els espàrrecs, el bròquil o els cacauets.

Reserva una mica de temps per a tu

Per descomptat, no tot és treballar i mantenir-se ocupat. Intenta reservar un parell d’hores al dia per a tu: per gaudir amb la família, sortir amb els amics, anar de compres o simplement relaxar-te al sofà prenent un cafè deliciós o mirant la televisió. Aquests petits moments ens ajuden a combatre l’estrès i, per tant, el cansament diari que ens pot generar.

Mantén-te hidratat tot el dia

Encara que no t’ho creguis, l’aigua ens ajuda a regular la temperatura corporal i a mantenir correctament les nostres funcions físiques i cognitives. Per això és important prendre’n diàriament. Procura beure aigua fins i tot quan no tinguis set. Recorda que dos litres diaris és l’ideal!

Fes cinc àpats diaris

Com hem comentat al principi, els aliments són la font principal d’on obtenim l’energia; per això és fonamental que no estiguis més de tres o quatre hores sense subministrar nutrients a l’organisme. Així doncs, cal fer cinc àpats al dia: esmorzar, mig matí, dinar, berenar i sopar.

Dóna’t un capritx!

Per a les ocasions en què hàgim tingut una setmana molt atrafegada i sentim la necessitat imperiosa de descansar, no ens farà mal permetre’ns un capritxet que ens ajudi a combatre el cansament. Aprofita el cap de setmana per anar a un spa i relaxar-te a les seves aigües termals o bé per donar-te un massatge. T’ho mereixes!

*Actimel Pro-Vital amb ginseng i vitamines ajuden a la vitalitat física i mental. 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.