{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Hi ha dies que sembla que tota la nostra energia ha disminuït per complet. Estem cansats tant físicament com mentalment. Ens costa concentrar-nos, tenim més son que mai i les ganes de fer qualsevol tasca quotidiana s'esvaeixen sense voler. Aquest cansament extrem que experimentem de vegades, es pot deure a diferents motius: falta de son, estrès, massa activitat al llarg del dia, una alimentació poc equilibrada… Si et passa això, apunta't aquests senzills consells. Segur que t'aniran molt bé!

10 consells senzills per ajudar a reduir el cansament extrem

Beu aigua constantment

Saps que la deshidratació provoca nivells més alts de cansament i redueix la concentració? Per això és important evitar que comenci. Per reduir el cansament, beu aigua al llarg del dia. No esperis a tenir set, perquè és un símptoma que ens indica que la deshidratació ja ha començat. Recorda que l'aigua ens ajuda a regular la temperatura corporal i a mantenir correctament les funcions físiques i cognitives.

Dorm com a mínim vuit hores diàries

El cos necessita els seus períodes de descans per recuperar-se. La falta de son fa que augmenti el cansament i es mantingui al llarg de tot el dia. Procura dormir aproximadament les mateixes hores que dediques a treballar: com a mínim vuit. D'aquesta manera el cos s'aixecarà descansat i podrà rendir molt millor.

Fes una petita migdiada per recuperar forces

Si no has pogut dormir prou hores o simplement necessites un descans per agafar les forces necessàries per acabar el dia, pots fer una migdiada. Però vés amb compte amb el temps que hi dediques: amb trenta minuts n'hi ha prou. Pensa que una migdiada de dues hores et trencarà el ritme de la jornada, et farà estar més atordit i, encara pitjor, podria impedir-te dormir després de nit.

Tria aliments saludables contra el cansament extrem

Alimentar-nos de manera sana és essencial a tots els nivells, però sobretot quan es tracta de reduir el cansament extrem. Hi ha alguns nutrients que tenen com a funció ajudar-nos a disminuir el cansament i la fatiga. L'àcid pantotènic, l'àcid fòlic, el ferro, el magnesi, la niacina, les vitamines B12, B6 i C en són alguns. Tria aliments que continguin aquests nutrients!

A la feina, opta per àpats lleugers

Sobretot si la teva feina no requereix moviment. Els àpats pesants fan treballar més l'aparell digestiu i donen una sensació de son que dificulta el rendiment i ens fa estar més cansats. Si has d'estar moltes hores assegut, opta millor per un àpat lleuger: amanides, verdura, cremes, peix, carns magres… Recorda que el plat més fort del dia ha de ser l'esmorzar!

No caiguis en el sedentarisme

Al contrari del que puguis pensar, el cansament extrem es pot combatre amb activitat física. L'esport ens fa generar endorfines, augmenta la sensació d'eufòria i ens ajuda a mantenir els ossos i els músculs en bon estat. Evitar el sedentarisme pot ser una de les claus més importants per allunyar el cansament de les nostres vides. Si ens acostumem a la inactivitat física total, tot ens costarà el doble d'esforç!

Aprèn a relaxar cos i ment

Tan important és fer exercici com aprendre a relaxar-nos. Hi ha diferents activitats, com el ioga o la meditació, que poden ser-nos especialment útils per combatre l'estrès que genera de vegades aquesta mena de cansament. Dedica uns minuts al dia a frenar, respirar fondo i donar carpetada a les preocupacions.

Descansa també la vista

Si ens passem hores davant d'un ordinador, tant si és per feina com per lleure, hem d'intentar que els ulls també descansin. Procura apartar la vista de la pantalla cada cert temps per fixar-la en un punt llunyà i parpellejar, d'aquesta manera evitaràs forçar els ulls i que estiguin constantment en tensió. Una vista cansada pot provocar mal de cap i cansament, cosa que, definitivament, no volem.

Tasta l'Actimel Pro-Vital

Actimel Pro-Vital conté ginseng. I a més a més, conté vitamines B9 i B12 que milloren la vitalitat física i mental. Pro-Vital és el primer producte de Danone pensat per ajudar-te a afrontar els moments de més cansament.

Un bany abans d'anar a dormir

L'aigua calenta ens ajuda a relaxar els músculs després d'un llarg dia de feina. Pots fer una banyera abans d'anar-te'n al llit per destesar el cos i relaxar-te, així després tindràs més son i podràs descansar millor i l'endemà t'oblidaràs del cansament extrem.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.