{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Arriba un any nou i també l’oportunitat d’introduir petits canvis en les nostres vides. És el moment de tornar a començar, de dur a terme totes les activitats que sempre hem volgut provar de fer, d’emprendre nous projectes, de canviar el que no ens agrada i de millorar. Si t’estàs plantejant fer realitat alguna d’aquestes iniciatives però no tens clar quina, nosaltres et mostrem alguns dels propòsits més positius per a aquest any nou. Potser et serviran d’inspiració!

10 propòsits d’any nou per cuidar-nos per fora i per dins

 1. Una alimentació més saludable

És un dels canvis que ens pot aportar més beneficis. Millorar la nostra dieta, incloure-hi més fruita, verdura, fibra i peix. Aquest és probablement un dels propòsits d’any nou que sempre ens plantegem, però que més ens costa de complir. Fem un esforç! El cos ens agrairà la varietat de nutrients i notarem el canvi.

Si treballes i et toca menjar fora de casa per força, no siguis mandrós a l’hora de preparar el tupper! Recorda que els plats que es cuinen més de pressa no sempre són els millors. I de tant en tant no està malament fer menús més elaborats, com ara llegums, peix al forn o una lasanya de verdures ben deliciosa. Pots aprofitar els caps de setmana per cuinar diversos plats i guardar-los per a la resta de la setmana.

2.  Un passeig diari

Imprescindible si volem activar el cos i no deixar-nos portar pel sedentarisme. Tots volem posar-nos en forma, però per temps o per falta de ganes, de vegades ni tan sols ho intentem. El nou any és un bon moment per provar esports nous, tornar al gimnàs o bé fer exercici a casa. Si res d’això no et convenç, pots plantejar-te com a propòsit d’any nou dedicar almenys 30 minuts diaris a passejar. També és efectiu! Tant si ho fas per treure el gos, com per tornar a casa de la feina o bé simplement per plaer: posa’t els auriculars amb música, prem el play i gaudeix del trajecte.

3. Hidratar la pell cada dia

Ara que és hivern i les temperatures baixen, és més important que mai mantenir la pell ben hidratada. Potser ja et poses crema hidratant al cos sempre que surts de la dutxa, però què passa amb la cara i les mans? Hem d’hidratar-les cada dia, al matí i abans d’anar a dormir. Només així cuidarem la pell correctament i notarem canvis positius.

4. Desmaquillar-nos sempre abans d’anar a dormir

Mantenir una pell hidratada és tan important com mantenir-la neta. Confessa-ho: més d’una vegada t’ha fet mandra haver de rentar-te la cara i, morta de son, has decidit anar-te’n al llit amb el maquillatge encara posat. Error!

De nit és quan la pell aprofita per regenerar-se, de manera que necessita estar neta. Apunta’t com a propòsit aquest hàbit tan senzill si vols evitar que després et surtin aquests molestos granets que no t’agraden gens.

5.  Més reunions familiars

El ritme de vida que portem de vegades no ens deixa visitar la família amb la freqüència que ens agradaria o simplement quedar amb els amics de sempre. Pensa que són de les coses més importants que hi ha a la vida, així que cuida’ls! Aquest any dedica’ls més moments: reunions, àpats, tardes de cafè… El temps que passes amb ells és or.

6. Llegir més llibres que l’any passat

La lectura és un hàbit essencial i enriquidor que estem deixant totalment de banda. Quants llibres vas llegir el 2015? Intenta ampliar la llista! Un llibre ens ofereix la possibilitat de viatjar, aprendre, riure i emocionar-nos. Aquest any intenta portar-ne un sempre a sobre, així podràs dedicar-li petites estones: el trajecte en transport públic és un moment ideal.

7.  Estalviar diners

És imprescindible per a la nostra economia. Tenim moltes despeses diàries que són estrictament necessàries i d’altres que dediquem a l’oci. Per descomptat, aquestes últimes no les hem de retallar del tot, ja que una tarda de cinema, un sopar amb amics o una escapada de tant en tant sempre va bé. Però podem practicar un gest molt senzill per aconseguir estalviar calerons a poc a poc: buscar una guardiola i anar-hi ficant cada setmana algunes monedes. Un truc de tota la vida que ens ajudarà a llarg termini.

8. Deixar de fumar

Aquest any pots aconseguir-ho! El tabac és un hàbit nociu i que no aporta cap benefici: ben al contrari! Contamina l’aire al nostre voltant i pot danyar-nos els pulmons. Per què obliguem el cos a consumir una cosa que el perjudica? Ara és un bon moment per trobar la força de voluntat necessària i dur a terme aquest propòsit.

9. Beure més aigua

L’aigua ens manté hidratats, regula la temperatura corporal i fomenta les nocions cognitives. Beus els dos litres diaris recomanats? Si no és així, és hora de canviar! Procura tenir sempre a prop un got o una ampolla d’aigua, i beu més cada dia. Recorda que també t’hidrates amb la fruita, la verdura o les infusions.

10. Sigues més positiu!

Pensa que encara que de vegades el dia es presenti gris, tu pots capgirar-lo. No et deixis portar per l’estrès laboral, les preocupacions o la rutina. En lloc de pensar en tot el que et fa infeliç, un bon propòsit d’any nou és plantejar-te recordar les coses bones de la teva vida. Ja ho saps: res no és un problema si existeix una solució. Enguany, aposta per una actitud més positiva!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.