{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Que el fred no t'agafi desprevingut! Hem recopilat diversos trucs que t'ajudaran a enfrontar-te a aquesta època de l'any amb el millor ànim possible. És important protegir-nos la salut i ajudar les nostres defenses, però també ens hem de cuidar per fora. Saber-nos abrigar correctament, quins aliments hem de prendre o com podem resguardar casa nostra del mal temps són factors essencials. Aquí tens uns consells que segur que et serveixen d'ajuda!

10 trucs per cuidar-nos durant l'hivern

Truc núm. 1. No posar la calefacció massa alta

No només reduirem el consum d'energia a la llar, sinó que també evitarem que el cos experimenti un canvi brusc de temperatura quan sortim al carrer. De fet, l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE) recomana ajustar el termòstat a 20-21 ºC i utilitzar roba d'hivern (jerseis de màniga llarga, dessuadores, mitjons…) per estar a casa.

Truc núm. 2 Abaixar persianes i córrer cortines

Aquest gest tan senzill pot evitar que el fred de l'hivern se'ns coli a casa, perquè estarem aïllant els vidres. Recorda mantenir les persianes abaixades a la nit, perquè és quan més baixen les temperatures. És millor dormir calentets per evitar refredats!

Truc núm. 3. Ventilar les habitacions

Perquè l'aire es renovi i n'entri de net i fresc, recorda ventilar les habitacions de casa al matí durant uns deu minuts com a mínim; així mantindrem un equilibri correcte de la humitat de la llar i evitarem que es concentrin bacteris, pèls d'animals o olors desagradables.

Truc núm. 4. Abrigar-nos bé cada vegada que sortim al carrer

Un truc de moda: l'abric i la bufanda són dues peces imprescindibles però no són les úniques que hauríem de fer servir si ens volem protegir del fred. Sabies que les mans, els peus i les orelles són zones especialment sensibles a les baixes temperatures? Utilitza sempre que ho necessitis uns guants, una gorra que et tapi bé les orelles i uns mitjons gruixuts.

Truc núm. 5. Rentar-nos les mans amb freqüència

Sobretot sempre que tornem del carrer, després d'anar al lavabo, després de canviar uns bolquers i abans de menjar o de cuinar. Mantenir uns hàbits d'higiene correctes ens pot ajudar a mantenir a ratlla els gèrmens.

Truc núm. 6. Mantenir la pell hidratada

És important que fem servir crema hidratant tant corporal com facial per protegir-nos la pell del fred. També recorda que el protector solar és necessari durant tot l'any, no només a l'estiu, així que troba una crema i un cacau que continguin factor de protecció solar. Encara que el sol no brilli, els raigs ultraviolats hi segueixen sent!

Truc núm. 7. Protegeix-te les mans del fred

És una de les parts del cos que més exposada queda a l'aire, el fred i la contaminació. Com hem dit abans, és important rentar-nos-les amb freqüència, però també hem de protegir-les del fred amb guants i hidratar-les amb crema de mans per evitar que la pell s'assequi i es deteriori. Recorda de dur un potet de crema sempre a la bossa!

Truc núm. 8. Una dieta rica en vitamines!

Els plats calents com les sopes, els guisats i les escudelles no només són deliciosos, sinó que ens ajuden a combatre el fred. Però no hem d'oblidar-nos de prendre també fruita i verdura durant aquesta estació, perquè són dos dels aliments que més vitamines contenen i que ens poden ajudar a mantenir en correctes condicions el sistema immunitari, especialment la vitamina A, B, C i D.

Truc núm. 9. Practica exercici amb regularitat

A tots ens fa mandra sortir al carrer amb aquest fred, però no podem deixar que la temperatura influeixi en el nostre estat d'ànim. Abriga't bé i surt a córrer o vés al gimnàs com ho fas normalment. No deixis que el sedentarisme s'apoderi de tu aquest hivern.

Truc núm. 10. Pren Actimel

Per sentir-nos vitals i cuidar les nostres defenses no hi ha res millor que incloure vitamines a l'alimentació. El nou Actimel ProVital amb L.Casei i ginseng natural, conté, a més a més, multivitamines que ajuden les nostres defenses i a mantenir la vitalitat tant física com mental. Actimel és una font de vitamines B6, B9 i B12, que ens poden ajudar a disminuir el cansament. Pren-ne un cada matí!

*Actimel és font de vitamines B6, B9 i B12, que contribueixen al funcionament normal del sistema immunitari, ajuden a disminuir el cansament i la fatiga i contribueixen a la funció psicològica normal.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre