{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Les ungles estan formades per proteïna (queratina), una petita quantitat de greix i minerals, com el zinc i el seleni, que són imprescindibles per al seu bon estat. Si els aportem aquests nutrients, que són els constituents principals de les ungles, aconseguirem que creixin fortes i sanes.           

Així doncs, per mantenir el bon estat de les ungles és important cuidar l’alimentació i adquirir a través de la dieta els nutrients que són els constituents fonamentals de les ungles. Ja sabeu com heu d’alimentar-vos per cuidar-les? A continuació us proposo 5 aliments beneficiosos per millorar-ne la qualitat:    

  • Aliments amb proteïnes: com els llegums, la carn, el peix, el marisc, els productes lactis i els ous. Com que no tenim cap dipòsit de reserva de proteïnes, us recomano fraccionar-ne la ingesta en els diferents àpats diaris. Per aconseguir una bona qualitat proteica en l’alimentació diària, heu d’assegurar-vos que la font sigui meitat d’origen animal i meitat d’origen vegetal. Així doncs, és imprescindible consumir llegums un mínim de 2-4 vegades per setmana. Recordeu que les proteïnes són els constituents principals de les ungles!           
  • Oli d’oliva: ens aporta un tipus de greix que ajuda a donar elasticitat i brillantor a les ungles. La dosi mínima recomanada és de 3 cullerades soperes al dia. La millor elecció és l’oli d’oliva verge, ja que en la seva obtenció no hi ha intervingut cap procés químic. El consum de fruita seca (ametlles, nous i avellanes) també ajuda molt.    
  • Nous i llavors de lli: ens aporten àcids grassos essencials omega-6 i omega-3. Aquests greixos saludables proporcionen elasticitat a les ungles.    
  • Aliments amb zinc: a més de la pell i dels cabells, les ungles és on el zinc es concentra en més proporció. Les fonts dietètiques amb més contingut de zinc són el marisc, el germen de blat, els cereals integrals, les begudes de soja, els llegums, el llevat de cervesa, la fruita seca, el formatge, els ous, les carns magres i els bolets.        
  • Aliments amb seleni: es troba al marisc, el peix blau, els ous, els llevats, els bolets, els alvocats i els cereals integrals, però els seus nivells en cereals depenen del sòl on s’hagin cultivat.   

Una manera pràctica de consumir aquests aliments, a més de menjar saludablement durant tot el dia, consisteix a preparar un esmorzar complet.  

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre