{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Si hi ha un mètode eficaç i saludable per mantenir el cos en forma, és sens dubte l'esport. Tant és l'edat que tinguem, qualsevol moment és bo per fer exercici. I sí, també quan arribem als 50. De fet, després dels cinquanta és un dels millors moments per practicar-lo. Tant l'esport com seguir una bona alimentació poden ajudar-nos a afrontar millor la menopausa. Aquí trobaràs cinc exercicis que t'ajudaran a mantenir-te activa. Posa't les sabatilles, motiva't, i en marxa!

Posa't en forma. 5 rutines d'exercici a partir dels 50

Power Walking

Caminar és un dels exercicis més saludables i econòmics que hi ha. Per començar, és la clau principal que ens ajuda a combatre el sedentarisme dia rere dia, i a més és gratis, ja que podem fer-ho en qualsevol lloc i a qualsevol hora. Però el power walking no consisteix simplement en el fet de caminar per caminar, per practicar-lo correctament és important tenir en compte una sèrie de factors.

En primer lloc, hem de caminar amb una bona postura: el tronc ha d'estar recte per conservar l'equilibri corporal i l'abdomen ha d'estar contret per protegir la zona lumbar. A més a més, és important mirar cap al centre per evitar que les cervicals pateixin, així com mantenir el pit cap endavant i les espatlles enrere i baixes. Quan trobem la postura adequada, hem de caminar amb intensitat i a bon ritme.

Aquest és un esport ideal per practicar-lo a partir dels 50, ja que al contrari del que passa amb el running, no hi ha impacte de les articulacions contra el terra, de manera que els ossos no pateixen tant. Si decideixes apostar per aquest esport, et recomanem que el practiquis tres vegades a la setmana. Comença amb uns 20 minuts i vés augmentant el temps a mesura que passin les setmanes.

Natació

La natació és un altre esport ple d'avantatges: es tracta d'un exercici de resistència que ens ajudarà a enfortir les articulacions, ja que ens obliga a moure'ns contínuament, tant si avancem dins l'aigua com si no. A més a més, afavoreix la circulació de la sang, especialment la de les cames, gràcies a l'alternança de contraccions i descontraccions musculars i a la temperatura de l'aigua, que acostuma a ser freda.

Com veus, és un esport ideal que ens pot ajudar a enfortir-nos. Si no l'has practicat mai o no tens gaire experiència et recomanem que t'apuntis a classes particulars o en grup, ja que el professor sabrà fer-te rendir al màxim. Si creus que no necessites classes, a l'hora de nedar intenta provar més d'un estil: braça, crol, esquena… Així t'asseguraràs que treballes bé totes les parts del cos.

Nedar uns dos dies per setmana durant una hora és més que suficient per iniciar-te en aquest esport. Comença a augmentar el ritme, la freqüència i la durada segons vagis trobant-te més còmoda i segura.

Balls de saló

Ballar no només és una activitat divertida, també és un exercici que fa que ens mantinguem actius i millora la nostra agilitat gràcies a l'equilibri que cal per fer els diferents passos i postures. Però no només això, el ball també és bo per a la memòria, ja que ens obliga a recordar l'ordre correcte dels passos de ball. I a més, serveix per alliberar estrès!

Hi ha un munt de modalitats de balls de saló: rumba, salsa, vals, flamenco, tango… Només hem de triar el que més ens agradi. Tot i que si en vols un que requereixi més intensitat, pots apuntar-te a zumba, un ball aeròbic que està molt de moda.

Pots practicar aquests balls a casa amb ajuda d'algun vídeo d'Internet, però et recomanem que t'apuntis a classes, ja que d'aquesta manera t'asseguraràs d'aprendre correctament i a més socialitzaràs amb altres persones.

Ioga

L'exercici perfecte per treballar la respiració, per millorar la flexibilitat i per tonificar els músculs. El ioga combina l'exercici físic amb la teràpia emocional i ens pot ajudar a fer aquesta desconnexió que tant necessitem de vegades.

És important tenir un monitor de ioga que ens ajudi a fer les postures de manera correcta i que ens corregeixi quan calgui, ja que si no, mai no podrem gaudir dels beneficis d'aquesta activitat.

Practica'l unes tres vegades a la setmana. Les classes solen durar habitualment uns 50-60 minuts, pots fer-ho! Això sí, si no has practicat mai ioga, intenta apuntar-te primer a classes específiques per a principiants en què t'ensenyin les postures bàsiques. Si comences en un nivell diferent del teu et costarà molt més enganxar-te.

Entrenament al gimnàs

A més a més dels exercicis que hem esmentat, també és bo combinar-los amb sessions d'entrenament al gimnàs. Allà podrem practicar exercicis de resistència com flexions, pesos, spinning… o els que es fan amb la maquinària indicada.

Pots dedicar una sessió sencera diària només a aquesta mena d'exercici, d'una hora de durada aproximadament, o bé fer-los abans o després de caminar, nedar, ballar o practicar ioga. Tot i que en aquests casos, per no forçar massa el cos, et recomanem que redueixis l'hora d'entrenament a uns 30 minuts.

Quin d'aquests exercicis t'ha agradat més? Tens pensat apuntar-te a fer-ne algun? Explica'ns-ho!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.