{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Des que ens llevem, necessitem sentir-nos vitals per poder-nos enfrontar amb el millor ànim possible a totes les feines que hem de fer. A més de descansar com a mínim vuit hores al dia per llevar-nos ben descansats i amb bon humor, també hi ha altres maneres naturals d’obtenir energia, i una d’elles és mitjançant els aliments. Aquí t’expliquem quins no poden faltar al menú!

Els aliments vitalistes:

El plàtan, una vertadera injecció de vitalitat

Aquesta fruita conté potassi i vitamina B6. Els esportistes en mengen després de fer exercici per reposar energia.

La taronja, una font ideal de vitamina C

Se t’acut una manera més bona de completar l’esmorzar que amb un bon suc de taronja? Juntament amb el kiwi, les maduixes o les groselles, és una de les fruites més riques en vitamina C. L’ideal és incloure en el nostre dia a dia uns 200 mg de vitamina C, cosa que es tradueix aproximadament en el suc de dues taronges mitjanes.

Segó de blat: introdueix la vitalitat a l’esmorzar

A més de ser un aliment que contribueix a accelerar el trànsit intestinal, prova d’incloure’n a l’esmorzar acompanyant-lo amb un bol de llet i fruita. Ja veuràs que bo que és!

Llegums: converteix-les en imprescindibles al menú

Especialment les llenties, els cigrons i les mongetes. Es recomana incloure els llegums al menú entre una i dues vegades a la setmana, ja sigui en forma d’escudella, de guisats o en amanides.

Fruita seca, deliciosa i nutritiva!

Les nous, las avellanes, les ametlles o els cacauets contenen vitamina E. La fruita seca és un dels aliments més energètics que podem trobar i, si en consumim amb una certa moderació, pot ser molt beneficiosa. Prova d’afegir avellanes al bol de cereals o de prendre un grapadet d’ametlles per berenar.

Carn vermella magra: una font de proteïnes

La carn ens pot ajudar també a afrontar el dia. Igual que alguns peixos, com ara el salmó o la tonyina, aquest aliment conté creatina. Hi ha uns tipus de carn baixes en greixos, entre les quals s’inclou el xai, el filet o llom de porc o l’agulla de vedella, entre d’altres.

Pasta: energia per a tot el dia

 Els hidrats de carboni ens aporten energia de llarga durada, perquè l’organisme triga més a absorbir-los. N’hi ha a la pasta, a l’arròs o al pa. Un plat de macarrons ens pot ajudar a obtenir energia durant el dia, però evita menjar-ne per sopar, perquè la digestió es farà més difícil quan ens en anem a dormir.

Crea el teu menú vital

Tots aquests aliments, els podem incorporar al menú diari de manera molt senzilla i ens donaran l’empenteta que necessitem per afrontar la jornada amb més energia. Recorda que per mantenir la vitalitat al llarg del dia és important i recomanable dormir bé, fer cinc àpats diaris, beure dos litres d’aigua i, sobretot, tenir una actitud positiva davant la vida. A vegades, fer les coses que més ens agraden i estar envoltats de la gent que estimem és la millor injecció de vitalitat.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre