{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

El cor és el múscul principal que s'encarrega de posar en funcionament tot el nostre sistema circulatori. Gràcies al cor, la sang circula pel nostre organisme transportant l'oxigen i els nutrients necessaris a les cèl·lules. Justament per la funció vital que té aquest òrgan, és imprescindible que el cuidem com es mereix.

8 consells per cuidar-te el cor

Practica almenys 30 minuts d'exercici diari

No hi ha res millor per posar el cor en marxa que l'exercici aeròbic: caminar, córrer, nedar, anar en bicicleta… Assegura't de practicar algun d'aquests esports al llarg de la setmana. I si no tens temps de fer-ho, recorda que caminar 30 minuts al dia (seguits o repartits al llarg de la jornada) també ajuda a prevenir el sedentarisme.

Evita els greixos saturats

En els aliments es troben els nutrients essencials que necessita el nostre cos: vitamines, proteïnes, minerals, etc. Però n'hi ha que també contenen colesterol, una substància que, en excés, pot ser perjudicial i suposar un risc en el desenvolupament de malalties del cor. Els aliments amb greixos saturats són els que més colesterol contenen. La mantega, la nata, el formatge, certs tipus de carn (embotits, cansalada, hamburgueses, etc.), el rovell de l'ou o la maionesa són alguns productes que contenen aquest tipus de greix. Convé allunyar-se'n, tant d'aquests aliments com dels productes processats, preparats o fregits.

Aposta per una bona alimentació saludable

Ja coneixem quin tipus d'aliments hem d'evitar, però quins hem d'incloure a la dieta? Com et pots imaginar, la clau és portar una alimentació variada: les fruites, les verdures, el peix blau, les carns magres i els productes amb fibra (cereals integrals, llegums, entre d'altres) no hi poden faltar.

A l'hora de prendre productes lactis, és recomanable optar per les llets fermentades amb esterols vegetals. I en el cas dels formatges, podem decantar-nos pel fresc. Reemplaçar els greixos saturats per insaturats contribueix a mantenir els nivells normals de colesterol. Així que intenta canviar els greixos animals per vegetals: fes servir margarina en lloc de mantega i prioritza l'oli d'oliva, però amb moderació: una cullerada al dia. 

Evita l'estrès

Sabies que l'estrès pot arribar a afectar el cor? Amb l'estrès, el cor s'accelera i augmenta la pressió arterial, de manera que és recomanable evitar-lo tant com puguem. Per fer-ho és recomanable fer certes activitats relaxants, com ara ioga, pilates, senderisme, meditació, fer-nos un massatge… Per descomptat, dormir les hores adequades també és important per reduir l'estrès.

Tingues un pes saludable

És recomanable practicar exercici, portar una alimentació saludable i mantenir un pes saludable que s'ajusti als valors de l'índex de massa corporal. Recorda que aquest índex es calcula dividint el nostre pes en quilos entre el quadrat de la nostra alçada en centímetres. Si el resultat és superior a 25 es considera sobrepès, i si és superior a 30, obesitat.

"Danacol, amb esterols vegetals, redueix el colesterol entre un 7 i un 10 %, de 2 a 3 setmanes, amb una ingesta diària d'1,5 a 2,4 g de fitosterols [sic.]. No està pensat per a persones que no necessiten controlar la colesterolèmia. No recomanat per a dones durant l'embaràs o la lactància, ni per a menors de 5 anys. Consum màxim d'esterols vegetals: 3 g/dia. Seguiu una dieta saludable amb fruites i verdures. Si preneu medicació, consulteu el metge."

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre