{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Pren nota d'aquesta llista d'aliments que ens poden ajudar a reduir el colesterol alt i que t'ajudaran a cuidar la salut cardiovascular.

9 aliments per ajudar a reduir el colesterol alt

Aliments que ajuden a reduir el colesterol

#1. L'oli d'oliva

Aquest aliment, que molts anomenen l'"or líquid" de la nostra gastronomia, pot ajudar-nos a reduir els nivells de colesterol alt gràcies al seu principal àcid gras: l'àcid oleic, un àcid monoinsaturat que ens ajuda a reduir els nivells de colesterol LDL. Es tracta d'un ingredient bàsic de la nostra dieta, i la ingesta diària recomanada és de 3 a 6 cullerades soperes al dia. Tria l'oli d'oliva en comptes de salses, perquè és una manera molt més saludable d'acompanyar el pa torrat, les amanides, les pastes o els arrossos.

# 2. La civada

La civada, el sègol, l'ordi i el blat són aliments rics en betaglucans. A més a més, també són productes rics en fibra. Inclou-los a l'esmorzar en forma de torrades, flocs de civada o cereals integrals.

 # 3. Els llegums

Els llegums són rics en minerals, fibra soluble i vitamines, nutrients essencials per equilibrar la nostra alimentació. Les mongetes, les llenties o els cigrons ens poden ajudar a regular la nostra alimentació després de festes. L'ideal és consumir llegums unes tres vegades a la setmana. Ara que és hivern, menjar una bona escudella o un potatge és sens dubte una opció molt temptadora, però recorda que els llegums es poden fer de moltes més maneres. Tasta les mongetes fredes en amanida o fes un deliciós hummus amb cigrons.

#4. La fruita seca

Les nous contenen àcid alfalinolènic i fitosterols, dos nutrients que tenen com a funció específica contribuir a reduir els nivells de colesterol alt. Pren-ne per esmorzar o a l'hora de berenar, soles o acompanyades d'un iogurt. Són increïbles!

#6. Pomes, maduixes i cítrics

La fruita és un dels aliments que més beneficis ens aporta. A més de ser boníssima, hi ha fruites que contenen molta més fibra, necessària si volem reduir els nivells de colesterol alt, que d'altres: la poma, el raïm, els gerds, les maduixes, les prunes o els cítrics per exemple.

#7. Espinacs i remolatxa

En general, totes les verdures són bones per tenir una alimentació saludable. Les cols de Brussel·les, l'albergínia, el bròquil o la coliflor són algunes de les verdures més riques en fibra, mentre que els espinacs i la remolatxa, d'altra banda, a més a més contenen betaïna, un nutrient saludable.

#8. Peix blau

Aquesta classe de peix és ideal per ajudar a reduir el colesterol alt, perquè conté greixos insaturats i àcids omega 3. La tonyina, el verat, el salmó, el bonítol, les arengades, les sardines es troben dins d'aquesta classificació. Afegeix-ne al teu menú!

#9. Soja

Aquest aliment pot ser una bona opció per a les persones que són intolerants a la lactosa, perquè és una alternativa vegetal amb què s'elaboren iogurts i llet. La soja també conté àcid oleic, que, com hem vist, ajuda a reduir els nivells de colesterol alt.

#10. Danacol

Danacol és una llet fermentada desnatada sense sucres afegits que et pot ajudar a reduir el colesterol gràcies als esterols vegetals que conté. Prenent-ne un al dia, sempre que sigui necessari, contribuïm a reduir els nivells de colesterol alt. 

*Danacol, amb esterols vegetals, redueix el colesterol entre un 7 % i un 10 % en 2 o 3 setmanes amb una ingesta diària d'1,5 a 2,4 g de fitoesterols. No està pensat per a persones que no necessiten controlar la colesterolèmia. No és recomanable per a dones durant l'embaràs i la lactància, ni per a menors de 5 anys. Consum màxim d'esterols vegetals: 3 g/dia. Seguiu una dieta saludable amb fruites i verdures. Si preneu medicació consulteu el metge

Com es prepara?