{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Pren nota d'aquesta llista d'aliments que ens poden ajudar a reduir el colesterol alt i que t'ajudaran a cuidar la salut cardiovascular.

9 aliments per ajudar a reduir el colesterol alt

Aliments que ajuden a reduir el colesterol

#1. L'oli d'oliva

Aquest aliment, que molts anomenen l'"or líquid" de la nostra gastronomia, pot ajudar-nos a reduir els nivells de colesterol alt gràcies al seu principal àcid gras: l'àcid oleic, un àcid monoinsaturat que ens ajuda a reduir els nivells de colesterol LDL. Es tracta d'un ingredient bàsic de la nostra dieta, i la ingesta diària recomanada és de 3 a 6 cullerades soperes al dia. Tria l'oli d'oliva en comptes de salses, perquè és una manera molt més saludable d'acompanyar el pa torrat, les amanides, les pastes o els arrossos.

# 2. La civada

La civada, el sègol, l'ordi i el blat són aliments rics en betaglucans. A més a més, també són productes rics en fibra. Inclou-los a l'esmorzar en forma de torrades, flocs de civada o cereals integrals.

 # 3. Els llegums

Els llegums són rics en minerals, fibra soluble i vitamines, nutrients essencials per equilibrar la nostra alimentació. Les mongetes, les llenties o els cigrons ens poden ajudar a regular la nostra alimentació després de festes. L'ideal és consumir llegums unes tres vegades a la setmana. Ara que és hivern, menjar una bona escudella o un potatge és sens dubte una opció molt temptadora, però recorda que els llegums es poden fer de moltes més maneres. Tasta les mongetes fredes en amanida o fes un deliciós hummus amb cigrons.

#4. La fruita seca

Les nous contenen àcid alfalinolènic i fitosterols, dos nutrients que tenen com a funció específica contribuir a reduir els nivells de colesterol alt. Pren-ne per esmorzar o a l'hora de berenar, soles o acompanyades d'un iogurt. Són increïbles!

#6. Pomes, maduixes i cítrics

La fruita és un dels aliments que més beneficis ens aporta. A més de ser boníssima, hi ha fruites que contenen molta més fibra, necessària si volem reduir els nivells de colesterol alt, que d'altres: la poma, el raïm, els gerds, les maduixes, les prunes o els cítrics per exemple.

#7. Espinacs i remolatxa

En general, totes les verdures són bones per tenir una alimentació saludable. Les cols de Brussel·les, l'albergínia, el bròquil o la coliflor són algunes de les verdures més riques en fibra, mentre que els espinacs i la remolatxa, d'altra banda, a més a més contenen betaïna, un nutrient saludable.

#8. Peix blau

Aquesta classe de peix és ideal per ajudar a reduir el colesterol alt, perquè conté greixos insaturats i àcids omega 3. La tonyina, el verat, el salmó, el bonítol, les arengades, les sardines es troben dins d'aquesta classificació. Afegeix-ne al teu menú!

#9. Soja

Aquest aliment pot ser una bona opció per a les persones que són intolerants a la lactosa, perquè és una alternativa vegetal amb què s'elaboren iogurts i llet. La soja també conté àcid oleic, que, com hem vist, ajuda a reduir els nivells de colesterol alt.

#10. Danacol

Danacol és una llet fermentada desnatada sense sucres afegits que et pot ajudar a reduir el colesterol gràcies als esterols vegetals que conté. Prenent-ne un al dia, sempre que sigui necessari, contribuïm a reduir els nivells de colesterol alt. 

*Danacol, amb esterols vegetals, redueix el colesterol entre un 7 % i un 10 % en 2 o 3 setmanes amb una ingesta diària d'1,5 a 2,4 g de fitoesterols. No està pensat per a persones que no necessiten controlar la colesterolèmia. No és recomanable per a dones durant l'embaràs i la lactància, ni per a menors de 5 anys. Consum màxim d'esterols vegetals: 3 g/dia. Seguiu una dieta saludable amb fruites i verdures. Si preneu medicació consulteu el metge

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre