{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Hola a tothom!

Com prova l'estiu? Ja sabeu que gaudir-ne al màxim no impedeix cuidar, com tot l'any, la salut, oi? Encara més, amb l'alegria de la calor, ara tot sembla més fàcil. Fins i tot seguir cuidant el colesterol, que és del que parlarem avui. Això mateix! Ara repassarem alguns consells per no descuidar el colesterol a l'estiu, ja veureu que és molt senzill. Preparats?

Malgrat que el colesterol és un greix imprescindible per a la vida, ja sabeu que un excés de colesterol pot afectar la salut del cor. Per aquest motiu, i més ara que, a l'estiu, tot sembla més fàcil, tingueu presents uns senzills consells per cuidar el colesterol:

  • Feu els cinc àpats al dia (esmorzar, mig matí, dinar, berenar i sopar), i eviteu picar entre hores. D'acord… sé que ara, a l'estiu, a vegades sortiu a prendre alguna cosa amb els amics… El millor serà escollir els aperitius vegetals i lleugers! Per exemple, una amanida, gaspatxo o escalivada. Boníssims!
  • Modereu els aliments amb alt contingut en greixos d'origen animal: nates, mantegues, embotits, tripa o vísceres, etc. Trieu, per exemple, els lactis semidesnatats o desnatats i preferiblement carns blanques, com el pollastre, el gall dindi o el conill.
  • Consumiu verdures i hortalisses en cada àpat principal, a més de dues o tres racions de fruita al dia. Senzillíssim, perquè ara, amb la calor, vénen de gust més que mai, ens refresquen i cuiden la salut del cor! Teniu moltíssimes opcions: sucs liquats de verdura i fruites, gaspatxo, amanides de mil i una formes diferents, amb els ingredients que més us agradin, cremes fredes… Genials!
  • Consumiu cereals, idealment integrals (com el pa, la pasta o l'arròs), cada dia i llegums de dues a tres vegades a la setmana, per la gran quantitat de fibra que aporten. Això us ajudarà a disminuir la quantitat de colesterol que absorbiu!
  • Mengeu un grapadet de fruita seca diàriament. La fruita seca ens aporta greixos saludables i, ja ho sabeu, és boníssima com a postres, en amanides, amb el yoghourt, etc.!
  • No us oblideu de consumir peix blau! Ens aporta, juntament amb, per exemple, les nous, omega-3. Un greix saludable que us recomano incloure en la vostra dieta.
  • I… pel que fa als ous no us preocupeu! Podeu consumir-ne de tres a quatre a la setmana, sense cap problema! I, per a altres plats, utilitzeu únicament les clares, ja que el que aporta més colesterol és el rovell de l'ou.
  • Utilitzeu oli d'oliva verge per cuinar i amanir els plats. Tot un bàlsam per al cor! El podeu utilitzar en coccions lleugeres, com el forn, el microones, els saltats, la papillota, els bullits… Com més variat, més bo! Parlant de receptes… aquí us deixo unes receptes especialment pensades per al colesterol.
  • Us recomano consumir llets fermentades amb esterols vegetals. Els esterols vegetals impedeixen, a l'intestí, l'absorció de gran part del colesterol; per això ajuden a reduir-lo. Si seguiu les pautes anteriors i incloeu també aquests lactis en el vostre dia a dia, notareu el benefici!

Us recordo que cap aliment vegetal conté colesterol, només els d'origen animal. El més important és tenir presents totes aquestes recomanacions i posar-les en pràctica en el vostre dia a dia. A l'estiu també! No oblideu que l'exercici físic de manera regular també és beneficiós per a la salut del cor. I, repeteixo, ara a l'estiu, amb el bon temps, tot plegat és més senzill: menjar vegetals de manera lleugera i refrescant, practicar esport a l'aire lliure, cuidar l'alimentació, etc. Ja no teniu excusa!

I, si voleu saber més coses sobre tot això i la cuina cardiosaludable, podeu mirar la piràmide del colesterol, una piràmide d'aliments que ha dissenyat Danone com a guia per ajudar-vos a mantenir el colesterol sota control.

Vinga, nois! Poseu-vos les piles i cuideu-vos una miqueta… I gaudiu d'un estiu saludable!

Laia

Community Manager de Danone

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre