{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Si volem alimentar-nos de la manera més natural possible i trobar-nos bé, hem d'incloure en la nostra llista de la compra alguns aliments que continguin microorganismes vius. A continuació et presentem deu aliments sans i naturals que, a més a més, són molt fàcils de trobar, preparar i consumir.

1. Passa't als alvocats, un entrant fàcil</h2>

Necessites un aperitiu ràpid? Doncs només has de tallar un alvocat per la meitat, tirar-li un raig d'oli d'oliva i una mica de suc de llimona: tindràs un entrant fàcil de preparar i ric en fibra, antioxidants, vitamines K i B9 i greixos monoinsaturats.

2. Gaudeix de la gran varietat de cereals integrals

T'encanta la pasta o l'arròs perquè són fàcils de cuinar? Doncs atreveix-te a canviar substituint-los per cereals integrals: la civada, l'espelta, el sègol, la quinoa o el fajol, entre molts altres, són opcions fantàstiques amb un alt contingut en fibra i vitamines. A més a més, gràcies al baix índex glucèmic que tenen, donen més sensació de sacietat.

3. No t'oblidis dels ous: hi ha dotzenes de receptes!

Acostumem a dir que els ous són superaliments i, realment, sota la closca amaguen innombrables beneficis. Són una font de proteïnes de gran qualitat i, a més, contenen grans quantitats de seleni i de vitamina B2, B6 i B12. Per si no n'hi hagués prou, es preparen en un tres i no res i sense necessitat d'aplicar-hi tècniques sofisticades: remenats, amb tomàquets o espinacs; escumats, amb verduretes a la planxa; bullits amb bastonets de pa integral; cuits i al forn amb salsa de tomàquet... Cal assenyalar que els ous contenen molt colesterol, així que consulta el metge si tens dubtes sobre si et convé consumir-ne.

4. Deixa volar la creativitat amb les pastanagues

Les pastanagues solen créixer entre agost i abril i és molt comú veure'n varietats orgàniques a les parades del mercat. Utilitza-les per donar color i un toc cruixent a un plat de verdures de temporada servides amb un aperitiu, tot i que també combinen de mil maneres en qualsevol plat, des d'un entrant fins a unes postres.

Atreveix-te a ratllar-les amb taronja i unes fulles de ruca per decorar, a liquar-les amb suc de fruites, a integrar-les en una pasta fullada en forma de dau perquè es desfacin a la boca, o a utilitzar-les per tal de donar sabor a un plat contundent de llenties.

5. Rendeix-te als encants del iogurt

Prescrit originalment com a medicament, el iogurt és molt més que un refrigeri i té moltíssimes propietats com a font de calci i de proteïnes.

Obre'l, menja-te'l i gaudeix-ne: només et cal una cullereta i, a més a més, forma part d'una dieta equilibrada! T'agrada cuinar? Doncs el iogurt també és ideal per preparar salses (pensa en un iogurt amb cogombre o comí) i plats de carn sucosa. I no t'oblidis que el iogurt també pot servir com a guarnició per a molts plats en lloc de la nata o la mantega, o el pots utilitzar com a substitut d'aquests ingredients en algunes receptes. I és que no només és una alternativa més lleugera i amb menys greix, sinó que també està boníssim!

6. Afegeix un toc de color als teus plats amb els cítrics

Els cítrics, coneguts pel seu contingut alt en vitamina C, aporten un toc de color i de sabor als teus aperitius i les teves postres. Tant en forma de suc, tallats o en una sopa freda marinats amb unes fulles de marialluïsa, els cítrics et pujaran l'ànim i t'ajudaran a reforçar el sistema immunitari.

Altres aliments rics en vitamina C són els kiwis, les maduixes i els pebrots vermells i verds.

7. La bogeria dels nabius...

Potser són més bons en melmelada o en magdalenes, però els nabius en la seva forma natural són molt més rics en nutrients, i és que aquestes joies de gust agredolç contenen fibra, vitamina C, vitamina K i manganès.

8. ... i pel que fa a la fruita seca

Nous de macadàmia, del Brasil, pecanes o avellanes. Tu quines prefereixes? Tant sola, com en una granola casolana o amb iogurt, la fruita seca sense sal és saborosa i molt nutritiva i es pot menjar a qualsevol hora.

9. Regala't un capritx amb una mica de xocolata negra

La xocolata negra amb un gran contingut de cacau és un capritx ideal que podem permetre'ns de tant en tant. A més de ser rica en magnesi, en podem trobar en múltiples formats: amb fruita seca, infusionada amb oli o, fins i tot, en rajoles amb xili! Una presa de xocolata negra pot ser una manera ideal de satisfer la necessitat de menjar coses dolces sense consumir gaires calories.

10. Relaxa't amb una infusió d'herbes o amb aigua infusionada

Ja siguin de llimones seques, de fulles de marialluïsa, de menta, de farigola o de romaní, les infusions i els tes ens ofereixen un moment per relaxar-nos i oblidar-nos de les preocupacions. L'aroma de les plantes, el cruixit de les fulles entre els dits, el color de l'aigua... preparar-se una infusió pot esdevenir un hàbit meravellós a la nit! Potser als matins et ve de gust una mica d'aigua calenta amb un raig de llimona i, els dies més càlids, segur que tenir una gerra d'aigua infusionada amb cogombre a la nevera et pot ajudar a combatre la calor.

Kale: els fonaments del menjar sa

Té fama de ser un superaliment i en els darrers anys ha experimentat un gran auge perquè aporta moltíssims nutrients i poques calories. El kale està boníssim saltat en una paella amb all o fet al vapor i amanit amb un raig d'oli d'oliva, all, sal i pebre. També el pots afegir a les amanides, però, primer, és millor deixar-lo marinar perquè s'estovi amb suc de llimona, mel i all molt. Per què no proves de fer-ho?

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre