{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Albergínia

És una de les hortalisses més versàtils. Es cuina de moltes maneres, però farcida accepta un bon nombre de companys alimentaris. Va bé amb altres verdures, amb carn i arròs, i, especialment, amb tomàquets i formatges.

Xampinyons

Aliment lleuger que afavoreix tot el procés digestiu. S’inclou en amanides, amb pasta, amb arròs, amb carn… És ric en iode i en fòsfor (contribueix a la bona salut dental i dels ossos).

Iogurt

És fàcil de pair, ja que conté menys quantitat de lactosa.

Amanida verda

Es considera un ‘aliment líquid’; és a dir, ric en aigua. És perfecta per acompanyar altres productes cuinats, perquè així n’aprofitem tots els nutrients. És ben sabut que va bé amb tot: embotits, formatges, pollastre, fruita seca…

Alvocat

L’alvocat ?que també millora la pell i els cabells? és un altre aliment que combina bé amb una amanida o un primer plat i fins i tot amb unes postres. Ric en vitamina C, és important incloure’l en la dieta.

Pastanaga

Com els altres quatre aliments, va bé amb tot, però destaca amb els rics en proteïnes (llenties, pèsols, formatge, carns…). Entre les fruites, la seva companya perfecta (sobretot en sucs) és la taronja; entre les verdures, marida bé amb la carabassa. L’api redueix el seu gust esdolceït.

Com es prepara?