{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Si vols gaudir d’un hivern en forma, només has d’adaptar la teva dieta i triar nutrients que t’ajudin a augmentar les defenses i t’aportin energia extra. Però compte: per entrar en calor no cal multiplicar les calories.

Quan el termòmetre baixa gastem més energia, perquè l’organisme necessita fer més esforços per mantenir la temperatura corporal estable. Això es tradueix en més sensació de gana i una tendència a menjar més. Per això, és molt important saber triar bé els aliments, ja que correm el risc d’augmentar de manera desproporcionada la ingesta calòrica i això, a la llarga, tindrà com a conseqüència un augment de pes no desitjat. Per evitar-ho, hem d’apostar pels productes de temporada, que contenen els nutrients necessaris per enfrontar-nos amb èxit als rigors de l’hivern. És el millor moment per gaudir dels llegums, la fruita seca, les verdures (carbasses, cols…), les fruites cítriques… Bon profit!

1. Sopes i potatges. Hidratació immediata

Res de més desitjable i eficaç per augmentar la temperatura corporal de manera immediata que un bon plat de sopa calenta. Juntament amb els potatges, són una elecció perfecta per a aquesta estació. Tots dos ens ajuden a entrar en calor alhora que ens hidraten i, a més, són molt rics des del punt de vista nutritiu. Els llegums (ingredient fonamental dels potatges) aporten principalment midó, un hidrat de carboni que, com que es paeix lentament, ens proporciona energia contínua durant més temps. Barreja’ls habitualment amb verdures, arròs o patates. La ceba, l’all i els porros són hortalisses amb què se solen condimentar aquests plats; com que són riques en vitamines, ens ajuden a combatre els habituals refredats.

2. Espècies. Amb efecte vasodilatador

La canyella, el clau i el pebre són algunes de les espècies que augmenten la temperatura corporal per la seva capacitat vasodilatadora. L’ús d’espècies, a més, ens permet reduir el consum de sal.

La cúrcuma, el safrà, la nou moscada, el comí, el cardamom, el gingebre i el curri són altres espècies recomanades en aquesta època de l’any per la seva riquesa en antioxidants.

3. Fruites i verdures. Estimulen el sistema immunològic

Les vitamines antioxidants que estimulen el sistema immunitari són la “A” i la “C”. La primera, a més d’enfortir les defenses, mantén la pell i les mucoses en perfectes condicions i les protegeix d’agressions mediambientals. Per assegurar-te’n una bona dosi, inclou en els teus menús verdures de color taronja, com carbasses o pastanagues. Utilitza-les per preparar delicioses cremes, perquè aquesta vitamina té l’avantatge que no es destrueix amb la cocció.

El consum de vitamina C està especialment recomanat en els nens. Vols assegurar-te’n una bona ingesta? Prepara un suc de taronja i magrana. És deliciós!

4. Fruita seca. Concentrats d’energia

Contenen greixos saludables, ja que es tracta d’àcids grassos insaturats. Són una font important de proteïnes i aporten minerals com el calci o el ferro. Això sí, convé consumir-ne amb moderació, ja que són altament calòrics. Prendre’n un grapat a mig matí o a l’hora de berenar (sempre en substitució d’altres aliments grassos) pot ser una bona manera d’obtenir l’energia que necessitem per fer front a les baixes temperatures.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.