{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Hi ha multitud de formes de variar la teva dieta amb més aliments sans, i fer deliciosos productes fermentats a casa és d'allò més fácil. Les fruites, verdures i peixos fermentats no només contenen ingredients frescos i contribueixen a reduir el malbaratament d'aliments, sinó que ofereixen sabors i textures únics. Són ideals per incorporar nous sabors als teus menús diaris sense tirar la casa per la finestra!

Descobreix com preparar els teus propis ingredients fermentats i combina'ls amb el iogurt, el producte estrella dels lactis fermentats.

Vegetals fermentats casolans: remolatxa amb un toc dolç i àcid

La col fermentada és un ingredient freqüent en les cuines de tot el món i s'utilitza per elaborar deliciosos plats com el kimchi i la xucrut. Però no és l'únic vegetal que es pot fermentar. Què tal si li dónes a la teva amanida verda un punt àcid i dolç afegint remolatxa fermentada?

El procés de fermentació és fàcil, natural i barat:

  • Comença tallant dues tasses de remolatxa en glaçons.
  • Fica-ho en un pot gran esterilitzat.
  • Afegeix dues cullerades de sal i aigua suficient per cobrir-lo.
  • Tanca la tapa i emmagatzema el pot en un lloc fosc: una setmana a 20 ° C (apreciaràs una mena de bombolleig) i, posteriorment, tres setmanes a 13 ° C.
  • Pots consumir-la en un termini de diverses setmanes afegint-la a una amanida amb iogurt i herbes.

Per preparar l'amaniment, barreja un iogurt natural, una tassa d'herbes picades i ¼ de tassa d'oli d'oliva. Remou, condimenta i fes servir la barreja per ruixar la remolatxa fermentada, les fulles verdes, les rodanxes de taronja i les nous.

Gaudeix de la teva nova versió d'aquesta rica amanida dolça i salada amb ingredients fermentats. Sense deixalles ni complicacions! A més, pots utilitzar diferents tipus de verdura, com pastanagues, raves, cogombres ...

Fruites fermentades casolanes: delicioses cireres adobades amb un toc àcid

Si bé algunes fruites estan disponibles tot l'any, és impossible trobar cireres fora de temporada. A no ser, és clar, ¡que les adobis!

La confitura és una altra forma de fermentar productes frescos:

- Prepara el líquid de l'adobat: 1 part de sucre, 2 parts de vinagre blanc i 3 parts d'aigua.

- aboca'l en un pot ple de cireres.

- Deixa-ho marinant durant una hora.

- Fica'l a la nevera durant dos o tres dies.

- Pots consumir durant una setmana com més t'agradi: en un bol amb iogurt, en un pastís de crema o com a ingredient d'un batut.

Pots fer el mateix amb maduixes, préssecs, figues, peres, pinya o tomàquets confitats. És una bona manera de conservar les teves reserves de fruita si tens un bon any a l'hort o els preus estan baixos.

Peix fermentat: una arengada que està de mort

La màgia de la fermentació també es pot aplicar a peixos i carns. L' arengada fermentada (conegut com a surströmming) és un plat típic de Suècia, que generalment se serveix amb llesques de pa de sègol torrades, ceba vermella a rodanxes, una cullerada de iogurt i anet picat. Una altra variant és el verat o les sardines fermentades.

Pel que fa a les carns fermentades, les més populars són el salami, les salsitxes, el "corned beef" i el "jerky".

Vols provar? Deixa que els productes fermentats i el iogurt donin curs a la teva creativitat a la cuina, t'ajudin a estalviar diners i reduir el malbaratament d'aliments.

Còctel casolà amb llet fermentada: el refrescant lassi

Kombucha, quefir, kanji, kvass ... aquestes són només algunes de les exquisides begudes a força de llet fermentada que hi ha al món. El lassi és una popular beguda de l'Índia que combina el iogurt (llet fermentada) amb fruita fresca i espècies, una barreja cremosa i refrescant per calmar els dies de calor. Aquesta senzilla beguda se sol servir al final d'un menjar o com piscolabis a mitja tarda. T'atreveixes a fer un?

 

Lassi de mango dolç

  • 250 ml de iogurt natural
  • 125 ml d'aigua
  • 1 mango madur, pelat i trossejat
  • 1 cullerada de mel
  • 1 culleradeta de cardamom en pols

Simplement has de combinar tots els ingredients en una batedora fins a obtenir una barreja suau. Gaudeix-lo!

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre