{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Hi ha multitud de formes de variar la teva dieta amb més aliments sans, i fer deliciosos productes fermentats a casa és d'allò més fácil. Les fruites, verdures i peixos fermentats no només contenen ingredients frescos i contribueixen a reduir el malbaratament d'aliments, sinó que ofereixen sabors i textures únics. Són ideals per incorporar nous sabors als teus menús diaris sense tirar la casa per la finestra!

Descobreix com preparar els teus propis ingredients fermentats i combina'ls amb el iogurt, el producte estrella dels lactis fermentats.

Vegetals fermentats casolans: remolatxa amb un toc dolç i àcid

La col fermentada és un ingredient freqüent en les cuines de tot el món i s'utilitza per elaborar deliciosos plats com el kimchi i la xucrut. Però no és l'únic vegetal que es pot fermentar. Què tal si li dónes a la teva amanida verda un punt àcid i dolç afegint remolatxa fermentada?

El procés de fermentació és fàcil, natural i barat:

  • Comença tallant dues tasses de remolatxa en glaçons.
  • Fica-ho en un pot gran esterilitzat.
  • Afegeix dues cullerades de sal i aigua suficient per cobrir-lo.
  • Tanca la tapa i emmagatzema el pot en un lloc fosc: una setmana a 20 ° C (apreciaràs una mena de bombolleig) i, posteriorment, tres setmanes a 13 ° C.
  • Pots consumir-la en un termini de diverses setmanes afegint-la a una amanida amb iogurt i herbes.

Per preparar l'amaniment, barreja un iogurt natural, una tassa d'herbes picades i ¼ de tassa d'oli d'oliva. Remou, condimenta i fes servir la barreja per ruixar la remolatxa fermentada, les fulles verdes, les rodanxes de taronja i les nous.

Gaudeix de la teva nova versió d'aquesta rica amanida dolça i salada amb ingredients fermentats. Sense deixalles ni complicacions! A més, pots utilitzar diferents tipus de verdura, com pastanagues, raves, cogombres ...

Fruites fermentades casolanes: delicioses cireres adobades amb un toc àcid

Si bé algunes fruites estan disponibles tot l'any, és impossible trobar cireres fora de temporada. A no ser, és clar, ¡que les adobis!

La confitura és una altra forma de fermentar productes frescos:

- Prepara el líquid de l'adobat: 1 part de sucre, 2 parts de vinagre blanc i 3 parts d'aigua.

- aboca'l en un pot ple de cireres.

- Deixa-ho marinant durant una hora.

- Fica'l a la nevera durant dos o tres dies.

- Pots consumir durant una setmana com més t'agradi: en un bol amb iogurt, en un pastís de crema o com a ingredient d'un batut.

Pots fer el mateix amb maduixes, préssecs, figues, peres, pinya o tomàquets confitats. És una bona manera de conservar les teves reserves de fruita si tens un bon any a l'hort o els preus estan baixos.

Peix fermentat: una arengada que està de mort

La màgia de la fermentació també es pot aplicar a peixos i carns. L' arengada fermentada (conegut com a surströmming) és un plat típic de Suècia, que generalment se serveix amb llesques de pa de sègol torrades, ceba vermella a rodanxes, una cullerada de iogurt i anet picat. Una altra variant és el verat o les sardines fermentades.

Pel que fa a les carns fermentades, les més populars són el salami, les salsitxes, el "corned beef" i el "jerky".

Vols provar? Deixa que els productes fermentats i el iogurt donin curs a la teva creativitat a la cuina, t'ajudin a estalviar diners i reduir el malbaratament d'aliments.

Còctel casolà amb llet fermentada: el refrescant lassi

Kombucha, quefir, kanji, kvass ... aquestes són només algunes de les exquisides begudes a força de llet fermentada que hi ha al món. El lassi és una popular beguda de l'Índia que combina el iogurt (llet fermentada) amb fruita fresca i espècies, una barreja cremosa i refrescant per calmar els dies de calor. Aquesta senzilla beguda se sol servir al final d'un menjar o com piscolabis a mitja tarda. T'atreveixes a fer un?

 

Lassi de mango dolç

  • 250 ml de iogurt natural
  • 125 ml d'aigua
  • 1 mango madur, pelat i trossejat
  • 1 cullerada de mel
  • 1 culleradeta de cardamom en pols

Simplement has de combinar tots els ingredients en una batedora fins a obtenir una barreja suau. Gaudeix-lo!

Com es prepara?